Монте Карло се връща в Mini JCW GP Concept, за да напомни за славна история

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Обичаме когато започнем да говорим за моторспорт и Mini в едно изречение. История помни славни времена за британците, а въпреки мини имиджа на градска и най-често женска кола, Mini затвърдиха славата си на автомобили носещи много удоволствие от шофирането, истински и неподправен стил и британска класа, а носят зад гърба си 5 десетилетия история в автомобилния спорт.

Ето защо, в чест на това на международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт на Майн през тази година BMW Group ще представи модерната състезателна същност на едно MINI с MINI John Cooper Works GP Concept. Вдъхновен от легендарните успехи в моторните спортове на Рали Монте Карло преди точно 50 години, дизайнерският прототип олицетворява безкомпромисната динамика, както и изключителната радост от шофирането на състезателната писта и извън нея. Концептуалният прототип е свързан със строго лимитираните модели MINI John Cooper Works GP от 2012 г. и MINI Cooper S с John Cooper Works GP Kit от 2006 г. По своето време те постигат максимална динамика и са произведени само по 2 000 екземпляра.

„MINI John Cooper Works GP Concept е олицетворение на чувството за свобода при шофиране и динамика като в моторните спортове“, каза Петер Шварценбауер, член на Борда на директорите на BMW AG, отговарящ за MINI, Rolls-Royce и BMW Motorrad. „Това е чиста радост от шофирането!“

Естествено, както в дизайна така и в технологично отношение MINI John Cooper Works GP Concept си е чист моторспорт! Значително по-широк от актуалното MINI, дизайнерският прототип излъчва динамика и мощ. Големите предна и задна броя, страничните прагове и впечатляващият спойлер на покрива осигуряват самоуверено излъчване. Използването на олекотени материали като карбон оптимизира съотношението тегло-мощност, докато балансираното разпределение на теглото между осите обещава типичното за MINI go-kart усещане. Или ако трябва да преведем – мега яки раздувки на калниците, ниски и агресивни спойлери, червени, оранжеви, черни, матови и лъскави детайли, огромни отвори за въздух навсякъде…. Дори има въздухозаборник на тавана и „етажерка“ на върха на багажника!

Интериорът е модна интерпретация за състезателна кола – отново ярки и лесно забележими детайли, минималистичен стил, огромни дисплей за най-важните цифри за измерване на мъжкото достойнство… такива мачо неща. И най-интересното – липса на скоростен лост, заменен от лопатки зад волана. На снимките дори са сложили нещо като Стиг вътре да кара… От къде ли са го видяли?!

И до тук… Не казват и не знаем нищо повече! Уви… Ще чакаме да видим дали детайлите от тази концепция ще слязат на пътя или ще си останат само за пистата, дали Mini ще прехвърлят 50-годишната моторспорт традиция към нас простосмъртните или ще ни трябва лиценз от FIA, за да го караме? Е… дерзаем и ни харесва тръпката дори от снимките! Насладете им се…