Porsche: Не използваме Tesla за сравнение

Много автомобилни производители се водят по Tesla Model 3 за собственото си развитие на електрически модели. Интересно е да разберем плановете на Porsche.

Постоянно чуваме, че Porsche Mission E ще бъде пряка конкуренция на Tesla Model S, което е напълно логично – и двете коли са луксозни седани, използващи напълно електрическо задвижване. Въпреки че изглежда сякаш немската компания ходи по стъпките на сътворението на Илон Мъск, изпълнителният директор Оливър Блум казва, че Mission E не цели да се съревновава с Model S.

Нищо чудно, все пак да не забравяме, че Porsche инвестира около 11,72 милиарда лева в новия метод на задвижване, като Mission E седанът е първият електрически продукт на компанията, но бързо ще бъде последван и от Cross Turismo SUV. Също така знаем и за плановете им да създадат мрежа от станции за бързо зареждане.

Въпреки думите на Блум, фактите говорят, че Mission E е пряк конкурент на Model S, ако сравняваме способностите на двата автомобила, особено имайки се предвид, че няма други електрически коли на това ниво в момента на пазара.

Това изказване може би е начин да се подчертае предимството на немската кола. Разликата е най-осезаема като стане въпрос за зареждане. 800-волтовата батерия на Porsche ще зарежда 80% от капацитета си само за 15 минути, а вариантът с 400 волта ще постига същото за около 40 минути.

Porsche се присъединява към Formula E следващия сезон, за да тества моторът на Mission E и да има по-добра идея как да се подобри.

porsche-mission-e-cross-turismo-concept
porsche-mission-e
porsche-mission-e-cross-turismo-concept (1)
porsche-mission-e (2)
porsche-mission-e (1)
porsche-mission-e-cross-turismo
porsche-mission-e-cross-turismo-concept-geneva-2018 (2)
porsche-mission-e-cross-turismo-concept-geneva-2018 (1)
porsche-mission-e-cross-turismo-concept-geneva-2018