Porsche 911 GT2 RS – TopGear сграбчи дръжките да се повози, за да ви кажем как е

Новия създател на вдовици от Porsche идва отново със задно предаване, турбо и много сила

Новото 911 GT2 RS може би е най-зле пазената тайна на Porsche, но нищо не е в състояние да ви подготви за возене в най-откаченото и най-мощно 911 правено някога.

Какво знаем – новото GT2 RS ще има над 650 конски сили и над 750 Нм въртящ момент от сериозно модифицирана версия на 3,8-литровия боксерен шестак от 911 Turbo S. Новия двигател има водна инжекция, нови карантии във вътрешността си, уникални турбо компресори и още много. На всичкото отгоре и този път колата се е разминала със задвижването на четирите колела от Turbo, като всичките тези цифри се предават на задните гуми през 7-степенна PDK кутия. Накрая добавяме благините на GT департамента на Porsche и някой съвсем непознати нововъведения и нещата стават наистина сериозни.

Нека се върнем отново на онези цифри по-горе. Porsche все още ги комуникират като „консервативни“, което, на техен език, обикновено се свързва с „доста над“ и дяволито предполагаме, че финалните стойности ще бъдат значително по-сериозно. Само помислете за това за секунда и си го представете. Настръхнахме.

Според шефа на GT департамента на Porsche – Андреас Пройнингер – то ще крещи „аз съм Алфа животното“. Прототипът може да изглежда като GT3 RS с маскировка, но визуално завършената кола обещава да бъде още по-откачена с огромен преден сплитер, масивен дифузор отзад и сериозно количество открит карбон. Това се отнася и за двата NACA отвора на капака, които отвеждат свеж въздух към стандартните карбон-керамични спирачки. Ако изберете опционалния Weissach пакет (какъвто получи и 918 Spyder) и ще добавите титан, магнезии и още карбон в рецептата, като отпадат още 30 кг. от теглото, очаквано да бъде под 1500 кг.

Пройнингер казва, че GT2 RS „е изцяло за състезание“. Под това, той има предвид насилственото им покоряване на пистата. За да „бие“ своите опоненти на Nurburgring колата е с окачване на унибали (без тампони), обърнати с главата надолу състезателни амортисьори и твърдост на пружините равна на тази на Cup колите с настройка за Ринга. Въпреки това вози забележително цивилно на пътищата около Вайзах.

Ами времето за обиколка на „Зеления Ад“? Трябва да започва с 6, ако иска да е по-бързо от това от последните опити на Lamborghini Huracan Performante, което имайки предвид 7-те минути и 12 секунди на GT3 с неговите едва 500 коня, не е трудно за вярване. Определено не и от там, където седим. Мощността на 3,8-литровия двигател е толкова брутална, че спокойно може да се сравни с тази на 918 Spyder. Забравете също така и това, че турбо пълненето ощетява звука на двигателя. Седейки в червения алкантара интериор (приятна препратка към дизайна избран от 60% от купувачите на предишното поколение 997) сте не само физически стимулирани от свирепата мощност и сцеплението на шасито, но и акустично.

Очакванията са за максимална скорост над 340 км/ч, 0-100 км/ч под 3 секунди и до 200 за под девет. И естествено, както добавя Пройнингер, ще разполага с всичката подвижност и баланс на GT3 RS.

Добре свършена работа? Ще знаем със сигурност, когато го покараме, но като ранни свидетели от грешната седалка, изглежда като изключително добре свършена работа.

Porsche

jdl20849
jdl18523
jdl18483
jdl18382
jdl17983
jdl18292
jdl17629
jdl18364
jdl18091
jdl17855
jdl16902
a52i6420
jdl17514
a52i6733
a52i6511
a52i5922
jdl16608
a52i6012
jdl20918
jdl20958
jdl20943
jdl20875
jdl20938
jdl20884
jdl20888
Porsche