Portofino с дъх на Ferrari под открито небе

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Винаги сме твърдяли, че всяка дума на италианците носи красота и емоция. А когато тя е Portofino и крие зад себе си и духа на едно от най-красивите и очарователни кътчета на Италия, нещата трудно могат да станат по-специални. Трудно, но не невъзможно! Сега сложете това наименование за име на четириместно открито Ferrari с турбо V8 и 600 коня под предния капак и сме сигурни, че картинката ви кара да настръхнете… Става нетърпимо, когато добавите и образ на това „създание“! Имаше много приказки, че California не е чистокръвно Ferrari, че е недостойна за емблемата, че е грозна и нетипична за конче от Маранело, но всичко това е в историята. Преди два дни Ferrari отвориха нова страница в историята на своите четириместни кабриолети като представиха прелестното Portofino.

И така, Portofino идва в цвят със същото име на изумителното крайбрежно градче, носи последното поколение на V8-кът с турбо и 600 конски сили и 750 Нм, разположен надлъжно зад предния мост, задвижващ задните колела и достатъчен за ускорение до 100 за едва 3,5 секунди. Ferrari твърдят, че Portofino е най-мощния кабриолет (не уточняват дали от марката или въобще), който комбинира преимуществата на сваляем твърд покрив, просторен багажник и голямо интериорно пространство, плюс две задни седалки, цитираме: „подходящи за краткотрайни пътувания“.

Продължаваме отдолу – изцяло ново шаси със значителни тегловни оптимизации спрямо California T, която замества. Двигателят е обновена версия на познатия V8 Turbo носител на титлата двигател на годината за 2016 и 2017, като генерира 40 конски сили повече благодарение на ново управление и компоненти, а и идва с подобрен саундтрак, за още повече удоволствие от шофирането със свален таван. Новите бутала, всмукателен тракт и геометрия на изпускателния намаляват загубите и играят значителна роля в подсигуряването на характерната за Ferrari отзивчивост на педала на газта и минимизиране на турбо дупката. Още по-нова версия на Variable Boost Management системата на Ferrari пък позволява на Portofino да постига още по-високи нива на динамичните характеристики, по-вълнуващо усещане за мощ и дори по-добра горивна икономия.

За задвижването и предаването на всичката тази мощност към асфалта се грижи третото поколение на електронния заден диференциал E-Diff3, в който вече е интегрирана F1-Trac системата, осигуряващи повече механично сцепление и контрол на колата на лимита. Ferrari Portofino също така е и първото GT от гамата, което ще бъде снабдено и с електрическия усилвател на волана EPS, което е позволило намаляване на предавателното число на механизма, довело до значително по-отзивчиво управление, без да се жертва стабилността и усещането. Magnetorheological окачването SCM-E е комбинирано с технология с двойни пружини, което намалява накланянето и същевременно подобрява абсорбирането на неравностите на пътя. И така, в крайна сметка са получили по-динамично, по-отзивчиво и същевременно по-комфортно поведение. Хитро!

Дизайнът… дааа, визията е силно повлияна от F12 и 812, което е страхотно, защото прави колата невероятно красива и хармонична, но малко я обезличава, защото наистина много си приличат. От Ferrari говорят за някаква двуобемна fastback конфигурация, която е безпрецедентна за купе-кабриолетите със сваляем твърд покрив и добавя плавност в силуета и спортен характер, съчетани с елегантност и динамизъм. Съгласяваме се, не ги разбираме много тези неща, надали бихме го описали по-добре. Естествено са работили много по аеродинамичната ефективност и са добавили щипка характер с големите отвори за охлаждане и притискане, както и с по-хоризонталната форма на LED светлините. От външния ръб на фаровете пък тръгва отвор за въздух, който насочва потока през арките на калниците и покрай страницата, за да намали съпротивлението. По-раздалечените задни светлини пък правят задницата още по-стройна и елегантна, заедно с вграденото задно крило и агресивния заден дифузор, приютяващ и изпускателните тръби, които отново са в класическата конфигурация с два двойни накрайника в двата края на бронята.

В интериора няма нищо изненадващо. Отново следва актуалната визия на Ferrari с голям 10,2“ централен тъчскрийн. Уредите пред шофьора естествено заемат централна роля, както винаги. Облегалките на предните седалки оптимизирали пространството за краката отзад, което реално не съществува ако сте човек, но все пак е хубаво да знаете, че има място за нещо там. Важен е обаче новия въздушен щит, който намалява духането на вятъра в купето с 30% и намалява аеродинамичния шум.

Да, това са повечето детайли за Portofino, но ние така и не задълбахме в тях. Достатъчно ни е да го гледаме и да си представяме разходка с нежна дама на дясната седалка из едноименното градче на път за личната ни яхта. Лошото е, че за сега единствения ни допир до колата отвъд сънищата ни може да се осъществи по време на автосалона във Франкфурт през септември. Ще видим как ще мине първата среща…