Range Rover Sport вече е хибрид

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Дами и господа, електрическата революция най-накрая достигна планетата Range Rover. Компанията представи Range Rover Sport PHEV. Това е първият плъг-ин хибрид на Jaguar Land Rover и е доказателство, че взимат идеята „ще правим само електрически и хибридни коли след 2020“ наистина сериозно.

Моделът има цял куп малки промени по външния дизайн, технологични новости и по-добър интериор в сравнение с Velar. Фактът, че сега може да включиш луксозния, но бърз SUV в контакт на стената, за да се зареди е голяма стъпка напред.

Кръстен на  P400e, PHEV e с 304 к.с., идващи от 4-цилиндров ingenium бензинов двигател свързан с електрически мотор с 85 кВт мощност (намиращ се при трансмисията), обслужван от 13.1 кВтч литиево-йонна батерия, скрита под багажника. За да ви спасим от използването на калкулатора на вашия iPhone, това е комбинирана мощност от 410 к.с. и 640 Нм въртящ  момент, изпратен към всички 4 колела през цялото време и достатъчно много че да изпрати плюшената буца от 0-100 за 6.3 секунди към максималната скорост от 220 км/ч. Но коронният му номер е, че може да кара само на електричество за 50 км – талант, който никой друг Range Rover е притежавал преди.

Докато зареждащите се хибриди могат да измамят тестовете за вредни емисии (и да възвръщат енергия при спиране) P400e твърди, че изпраща емисии на въглероден диоксид 64 гр/км и икономия на горивото до 2,8 л/100 км от NEDC комбинирания цикъл, правейки го най-ефикасният Range Rover някога. Обаче, когато тествахме огромния Range Rover хибрид, видяхме нарастване на икономията в реалния свят, както и представяне, достойно за V8 заедно с емисии, подобни на V6. А това е победа в истинския свят.

PHEV има 2 режима на управление: паралелен хибрид (това е нормалният режим), както и EV (Electric Vehicle), което позволява придвижване само на електричество. Когато управлявате колата в режим паралелен хибрид, RRS PHEV използва и двата източника на енергия, доставяйки адекватна мощност за обстановката, но предпочитайки чистата енергия, когато е възможно.

Има бутон „SAVE” за задействане само на електрическия мотор за определена част от пътуването, например когато има задръствания в града. В компютъра на колата дори има „мозък“ наречен “Predictive Energy Optimisation” който използва навигацията на колата, за да максимизира ефикасността на превозното средство.

Когато е в пълен електрически режим, P400e може да се движи 50 км при нулеви вредни емисии с максимална скорост от 137 км/ч. Колко далеч можеш да стигнеш само на електричество наистина? Ще трябва да го тестваме сами в истинския свят, вместо да се доверяваме на симулация.

За да заредите батерията, включвате колат в контакта, използвайки кабел, скрит в предната емблема на колата. Ако имате мощен източник от 32 ампера, може да заредите PHEV напълно за 2 часа и 45 минути, а ако имате нормален 10-амперов източник, ще са необходими около 7 часа и половина за пълно зареждане.

Визуално, има лек фейслиф, за да може новият Sport да не изглежда странно до скосения и остър Velar. Отпред има по-изявени LED светлини, променена решетка и различна предна броня.

Вътре, кабината вече включва новото Touch Duo Pro със същите два 10-инчови touchscreen екрана от новото Disco и Velar, докато по-устойчиви материали (26 кг рециклирана пластмаса и 40 кг натурални материали като дърво дървени плоскости и кожени седалки) са използвани във всяка кола. Има и технологии като задвижван от жестове щори, които се отварят и затварят когато ръкомахате, плюс Advanced Tow Assist, което прави тегленето?движението назад много по-лесно.

Чувствате се малко студено относно цялото това нещо с електрически Range Rover? Не се безпокойте. Range Rover също така са подобрили веселият Range Rover Sport SVR, давайки му повече сила (до 583 к.с.) и много карбон, за да се постигне времето от 0-100км/ч за 4.3 секунди.

Ще видим и двете коли със собствените си очи по време на идващото шоу за коли в Лос Анджелис.