Tesla Model 3: Поглед към достъпната кола на Илон Мъск.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Какво е това?

Това е модел 3, първият опит на Илон Мъск да се насочи към масово производство и е най-достъпната кола, произведена от неговата компания досега. Цената й е 58 000 лева в базова форма, струва наполовина по-малко от големия си брат Model S. С обсег от 500 километра, 0-100 км/ч за 5,1 сек и 5 места, това може да бъде колата, която започва прехода от двигатели с вътрешно горене към електромобили в масовия пазар.

Точно на това се надяват Илон и Tesla като цяло. Тяхната цел е да увеличат производството си от 80 000 за 2016 на 500 000 до 2018 – скок който Мъск описва като „много болезнен“.

 

Дали това не е просто смалена версия на Model S или е нещо повече?

Модел 3 е около 20% по-малка от Model S, така че по-добре си го представете като алтернатива на BMW Серия или Jaguar XE.

Първоначалните доставки ще са коли със задно предаване, предлагащи две спецификации. Стандартната кола започва от 58 000 лева, способна на 354 километра пробег за едно зареждане. Достига 100 км/ч за 5.6 сек. с максимална скорост от 210 км/ч.

Версията с по-голям обсег струва около 73 000 лева, изминава 500 километра с едно зареждане и времето, необходимо за развиване на 100 км/ч е намалено на 5.1 секудни, а максималната му скорост достига впечатляващите за класа си 225 км/ч. 4×4 версия с двоен мотор ще излиза на пазара по-късно през годината с подобрения при представянето на автомобила по някое време през 2018-та.

Докато Model S, X са основно конструирани от алуминий, за 3 е използвана повече стомана, но все пак тежи около 1609 кг (при стандартни спецификации) в сравнение с базовия Model S, който тежи 1961 кг

Външният дизайн е сходен с останалите коли, произведени от Tesla. Не сме големи фенове на дизайна – изглежда сякаш моделът е загубил нещо по време на производство, сравнение с идеята представена за колата още миналата година.

От друга страна има и някои хубави черти в изгледа си – покривът и задното стъкло са едно голямо продължително стъкло, осигуряващо повече място отзад. По-важно е липсата на решетки за приемане на въздух към двигателя в предната част на автомобила: Електрическият двигател се нуждае от по-малко охлаждане, от който и да е мотор с вътрепно горене. Всичко това позволява на Tesla да бъде много по-аеродинамична. Коефициентът на съпротивление от 0.23 (при BMW i8 това е 0.24) би помогнал за увеличаване на обсега на колата.

Дайте ни зашеметяващи числа!

При положение, че първите коли със задно предаване не са ориентирани към спортно представяне, по-интересен е броя хора, желаещи да притежават една от тези коли. В първите 24 часа след обявяването на колата, Tesla е получила 180 000 резервации, за 48 часа, поръчките са скочили до 232 000, а докрая на седмицата бройката е достигнала 325 000, подсказващи за потенциален доход от 23 милиарда лева.

Мъск казва, че текущия брой поръчки е „над 500 000, а това е при положение, че ние дори не се опитваме да ги продаваме – не сме рекламирали“. Всичко това би било ужасяващо четиво за който и да е ‘традиционален‘ производител на коли.

Може ли да се кара сама?

Да, точно като остатъка от автомобилите на Tesla, Model 3 включва система за автопилот, способна на изцяло автоматично придвижване. Но за да се възползвате от пълната версия на екстрата, трябва да доплатите за опциите Enhanced Autopilot (8 200 лв.) и Fully Self Driving Capability (5 000 лв.).

Направете това и ще разполагате с най-новата новата система за автопилот във вашия Model 3, способна да се справя с магистрали, кръстовища, а Autosteer+ ще ви навигира през по-сложни извънградски пътища. Smart Summon позволява на колата да излезе от гаража ви и сама да се докара до предната врата.

Има ли волан?

Да, все още е под въпрос за колко време това ще е налично в колите, създадени от Мъск, но засега интериорът е мечтата на всеки минималист, но все още включва всички удобни контроли, които ще ви потрябват.

Екипът на Tesla направиха всичко възможно, за да разкрият целта си – да опростят всичко, от конструкцията до представянето на автомобила.