VW Touareg пристигна в България

Новият флагман в моделната гама на Volkswagen – Тouareg бе представен зрелищно в София с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти създадоха два паралелни свята в две отделни помещения, които в кулминацията се събраха заедно за разкриването на автомобилите.

Новият Touareg е третото поколение на модела. Оборудван с най-модерни възможности за свързаност, както и с изключително многообразие от авангардни технологии в областта на асистиращите системи, комфорта, светлините и инфотейнмънта, този универсален талант чертае пътя към бъдещето. Дизайнът се отличава с особено динамични линии. С прогресивната концепция на новия Touareg марката Volkswagen още днес показва как ще изглежда бъдещето на автомобилните интериори утре – с технологията „Innovision Cockpit“. Повсеместното свързване на асистиращите системи позволява достигането на едно качествено ново ниво на комфорта и безопасността – в сложни ситуации като например преминаването през стеснени поради ремонт на магистрален път участъци по желание на водача автомобилът може да се справя сам. Новите системи на окачването като технологията за компенсиране на колебанията на каросерията с електромеханични регулируеми напречни стабилизатори, както и активното управление на всички колела, поставят по-високо летвата в сегмента на Touareg. Като един от най-прогресивните както в технологично, така и в стилистично отношение SUV-модели на своето време, Volkswagen Touareg има солиден потенциал да впечатли клиенти от премиум сегмента с афинитет към дизайна и технологиите и да привлече нови клиенти към марката.

Дигитализиран кокпит. Една от многото технологични иновации в новата генерация на Touareg се нарича „Innovision Cockpit“. При тази технология 12,0-инчовия дисплей на дигиталното приборно табло зад волана плавно се слива с 15-инчовия TFT-тъчскрийн на върховата инфотейнмънт система „Discover Premium“, като двата екрана се обединяват в един цял хармоничен елемент, от който се командват повечето информационни, комуникационни, мултимедийни и комфортни функции в автомобила, има максимално интуитивна логика на управление и подлежи на максимална индивидуализация желанията на водача. „Innovision Cockpit“ е почти лишен от класически бутони, превключватели и регулатори, но такива продължават да присъстват на местата, където са наистина необходими – например за максимално интуитивно управление на силата на звука на озвучителната уредба.

Вниманието е концентрирано върху човека. Чрез „Innovision Cockpit“ водачът може да настройва асистиращите системи и технологиите за комфорт и динамика изцяло според личните си предпочитания; по този начин той има възможността да персонализира Touareg, превръщайки го в наистина „свой“. По този начин се създава в един нов свят, в който не водачът и спътниците му трябва да се напасват към автомобила, а автомобилът се напасва към тях и техните желания. Volkswagen е замислен подобно на модерен смартфон и може да бъде настройван изцяло според личните нужди на хората. Това е възможно благорадение на повсеместно свързаните помежду си системи и програми, а управлението може да става от дигиталните повърхности или от мултифункционалния волан.

Многообразие от нови асистиращи системи и технологии за комфорт и динамика на пътя. Touareg стъпва на пазара с най-широкия спектър от асистиращи системи и технологии за комфорт и динамика на пътя, които Volkswagen някога е интегрирал в сериен модел. Към тях спадат технологии като например асистентът за нощно виждане „Nightvision“ (с помощта на термокамера разпознава хора и животни в тъмнината), „Асистент при натоварено движение и за спазване лентата на движение“ (позволява полуавтономно движение до 60 км/ч с поддържане на лентата на движение и управление на газта и спирачките), „Асистент при навлизане в кръстовище“ (реагира при поява на напречен трафик пред Touareg), активно управление на всички колела (прави Touareg повратлив като автомобил от компактния клас), система за компенсиране на колебанията на каросерията с електромеханично управлявани напречни стабилизатори, „IQ.Light – LED-матрични светлини“ (управлявани от камера интерактивни къси и дълги светлини), както и прожектиращ информация директно на челното стъкло Head-up-дисплей (Windshield Head-up-Display). Водачът на Touareg усеща всички тези системи като едно хармонично цяло. Те просто са на борда – свързани с помощта на нов централен управляващ модул – и вършат своята работа дискретно, правейки пътуването по-сигурно и по-комфортно от когато и да било.

Нови размери и редуцирано тегло. Третото поколение на Touareg е леко пораснало на дължина и широчина в сравнение с предшественика си. Новите размери на автомобила се отразяват положително както на пропорциите на каросерията, така и на вместимостта на вътрешното пространство. Увеличаването на дължината на каросерията например е довело до значително уголемяване на товарния обем. Сега той възлиза на 697 до 810 литра (в зависимост от положението на задната седалка). Багажът бива защитен от любопитни погледи с помощта на предлаганото като опция електрически задвижвано ролно покривало на багажника. Независимо от увеличаването на дължината и широчината на автомобила, изработената от интелигентен микс от алуминий (48 процента) и високотехнологични видове стомана (52 процента) каросерия е олекнала с цели 106 кг в сравнение с предшественика.

Пазарен дебют с V6-двигатели. Volkswagen пуска на пазара третото поколение на Touareg най-напред с мощни и ефективни V6-турбодвигатели с 3,0 литра работен обем. В Европа моделът идва с два дизелови V6-двигателя със 170 kW / 231 к.с.1 и 210 kW / 286 к.с.2 (EU6 AG), а през есента към тях ще се присъедини бензинов V6 с 250 kW / 340 к.с.1 (EU6 AJ). На по-късен етап се очакват 4,0-литров турбодизелов V8 (EU6 AG) с мощност 310 kW / 421 к.с.1. Впечатляващата гама от двигатели гарантира солидни възможности за теглене на прикачен товар. Първоначално за китайския пазар е планирано и Plug-In-хибридно задвижване със системна мощност 270 kW / 367 к.с.1. Точният момент за пазарния дебют на Touareg с Plug-In-хибридно задвижване в Европа все още не е уточнен финално. Един добър пример за ефективността на двигателите на новия Touareg е разполагащият с 286 к.с. V6 TDI: според нормите NEDC той има среден разход едва 6,9 л/100 км. При това е важно да се отбележи, че Touareg V6 TDI SCR 4MOTION – също както всички V6- и V8-модели в моделната гама – е пригоден да тегли прикачен товар с маса до 3,5 тона.

По-високотехнологичен отвсякога. Още първото издание на Touareg представено и стъпило на пазара през 2002 година – беше своеобразна технологична витрина за марката Volkswagen. С новия си върхов модел тогава Volkswagen се превърна в световен производител, покриващ всички класове на пазара. В унисон с икономическите тенденции през последните десетилетия, продаденият в тираж около един милион екземпляра Touareg също се промени: във всичките си три поколения той е еднакво доминантен и изразителен по отношение на дизайна. Докато обаче първото поколение беше синоним за оптимално съчетание от комфорт и качества в пресечен терен, приоритетите при представеното през 2010 година второ издание се изместиха в посока възможно най-добър комфорт. Сега, през 2018 година, изключителният комфорт е част от ДНК на Touareg; удобството е подобрено още повече в сравнение с предшественика благодарение на различни иновативни решения, като например новите седалки с масажна функция. По пътя към новия дигитализиран свят, третото поколение на модела поставя още ключови акценти с „Innovision Cockpit“, максимални възможности за свързаност, както и изключително многообразие от хардуер и софтуер, чрез което се обуславя работата на множество системи, които от своя страна позволяват все повече функции за полуавтономно шофиране – без компромиси по отношение на комфорта и при още по-впечатляваща динамика на пътя.

SUV-офанзивата на Volkswagen. Touareg моделна година 2018 е още един крайъгълен камък в най-голямата моделна офанзива в цялата история на марката Volkswagen. С този модел спектърът от SUV-модели се разширява още повече: в момента асортиментът от подобен тип модели включва T-Roc, Tiguan, новия Tiguan Allspace (в Европа), респективно Tiguan L (в Китай), новия Atlas (в САЩ) и неговия събрат Teramont (в Китай), както и изцяло новия Touareg, който е позициониран като флагман в SUV-портфолиото на Volkswagen. В другия край на SUV-гамата – под T-Roc – Volkswagen съвсем скоро ще предложи още един нов модел в лицето на T-Cross. В рамките на SUV-офанзивата е планиран и един особено важен модел с нулеви локални вредни емисии: това е I.D. CROZZ – първият изцяло електрически SUV на Volkswagen. Той ще се появи на пазара през 2020 година.

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван


*