X-Raid излиза срещу Peugeot в решаващ дуел

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Новото издание на рали „Дакар“ може да бъде последното за Peugeot и отбора в настоящата програма за маратона. Компанията вече обяви намеренията си да се насочи съм световния рали крос. Но X-raid и MINI ще направят всичко, за да развалят партито от победата им. Освен най-надеждната кола в историята на Дакар – MINI John Cooper Works Rally, отборът пуска за пръв път и бъги, с което елиминира предимството в правилата за колите с един задвижващ мост и голям ход да предните амортисьори.

40-тото издание на най-тежкото маратонско рали на света стартира на 6 януари 2018 г. в Лима, Перу. Екипът бе победител от 2012 до 2015 г., след което неизменно победител е Peugeot.

MINI John Cooper Works Buggy се задвижва от трилитров редови шестцилиндров дизелов двигател, който развива максимална мощност от 250 кВт/340 к.с. и максимален въртящ момент от 800 Нм. Също като трансмисията и задвижването с изцяло нова концепция е и базираната на технологията BMW TwinPower Turbo система за свръхпълнене на двигателя, който със същата мощност се монтира и на MINI John Cooper Works Rally. Максималната защита на водача и пътника до него дори и в екстремни ситуации се осигурява от разработената специфично за автомобила рама от стоманени тръби. Над нея е оформена също така индивидуална каросерия от въглероден композит (CFRP) и кевлар. Външната обвивка в автентична визия на бъги е оформена и оптимизирана аеродинамично в тясно сътрудничество с MINI Design.

 

През последните месеци новото MINI John Cooper Works Buggy премина през интензивна тестова програма по най-различни терени, например по рали отсечки в Унгария и Мароко. „През цялото това време нашето Buggy нито веднъж не спря поради технически проблеми и това е наистина забележително“, каза шефът на екипа Свен Кванд. „Въпреки цялата ни еуфория обаче в никакъв случай не бива да подценяваме и MINI John Cooper Works Rally“, добави Кванд. „Има участъци и терени, по които модел с двойно задвижване има преимущества. Освен това нашият автомобил е екстремно надежден.“

 

Последователната модернизация на MINI John Cooper Works Rally, с което аржентинецът Орландо Теранова се класира на шесто място на Рали Дакар 2017, включва и нова конструкция на окачването с по-големи ходове на колелата, както и понижаване на теглото.

 

Гамата на MINI и X-raid за Рали Дакар 2018 включва седем автомобила и опитен екип от водачи и навигатори. Трите MINI John Cooper Works Buggy ще бъдат управлявани от Мико Хирвонен (Финландия), Брус Мензиес (САЩ) и Язид Ал-Раджи (Саудитска Арабия). Управлението на MINI John Cooper Works Rally е поверено на Орландо Теранова (Аржентина), Якуб Пржигонски (Полша), Хуан „Нани“ Рома (Испания) и Борис Гарафулич (Чили).

 

С тези пилоти и опитния си екип за всички задачи, свързани с организацията, техническата поддръжка и медицинското обслужване X-raid Team е подготвен перфектно за тежките изпитания, които очакват хората и машините при 40-тото издание на Рали Дакар.

 

За юбилейното издание на маратонското рали, което в същото време ще се проведе за десети път в Южна Америка, е оформен маршрут, който води от Перу през Боливия до Аржентина. Рали Дакар 2018 включва дълги пустинни етапи, както и макадамови и асфалтирани участъци, някои от които се изкачват до височина от 4000 метра над морското равнище в Андите, и ще завърши на 20 януари с финиширането в Кордоба, Аржентина.