Тествахме Land Rover Discovery Sport

02 July 2015 15:14
Тествахме Land Rover Discovery Sport
Прочетете повече за:
Land RoverDiscovery Sport

Какво е това?

Discovery Sport вече не би следвало да е непознато понятие за вас. Конкурентът на Mercedes GLC и Audi Q5 добива все повече популярност благодарение на просторния си интериор със седем места. Както подчерта Иван Монев при първия ни досег с колата в брой 125, магическата формула 5+2 е много добре дошла за финансовите тефтери на купувачите ѝ в България.

И как се държи?

Учудващо цивилизована е на пътя, много сериозна стъпка напред и нагоре от предшественика Freelander. Не забравяйте, че Disco Sport стъпва на удължената с 8 см платформа на Evoque, а той е царят на комфортното возене в класа. В същото време поведението на пътя може да припомни за думата, която стои зад първата буква от съчетанието SUV. С други думи, Discovery Sport се държи повече като кола, отколкото като 7-местен кросоувър.

А какъв е разходът?

Под предния капак на тестовия Discovery Sport работи 2,2-литров дизелов двигател. Официалните данни обещават 6,3 л/100 км, но истината при смесени пътища повече клони към 7 л/100 км – дори 7,2 в нашия случай, което не е лошо, като се има предвид динамиката на малкия LR. В голяма степен заслуга за забележителното поведение има новата 9-степенна скоростна кутия на ZF, която умее да прескача по няколко предавки и да държи стрелката на оборотомера във фантастично ниски стойности. Все пак при пряко сравнение с 8-степенния ZF новата кутия сякаш е по-груба и тепърва ще се учи на фини обноски.

Какво ще кажеш за интериора?

Подчертано впечатляващ и уютен. Няма да бъде разумно да транспортирате волейболисти на последния ред седалки, но за кратки градски пътувания ще ви свършат работа за нормално габаритни възрастни. На втория ред пространството доказва, че Discovery Sport има роднинска връзка с Range Rover с много място за краката и главите. Изберете сред богатия каталог от тапицерии и не пропускайте панорамния стъклен покрив, за да си осигурите пълен комфорт на борда.

Ако пък сгънете втория и третия ред седалки, ще разполагате с достатъчно обем, за да съберете оборудването на средностатистическа астрономическа обсерватория.

Значи е разумна покупка?

Определено Discovery Sport се явява като много смислена алтернатива от портфолиото на Land Rover. Базовият модел идва срещу малко над 70 хил. лв., но високите нива на оборудване могат да прекрачат шестцифрената зона, така че внимавайте с поставянето на тикчета. Ако сте разумни, може да оборудвате своя Discovery Sport по-елегантно от Evoque и RR Sport, без да се налага да обирате банка.



Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ