Не просто тест, експеримент...

07 July 2015 10:15
Не просто тест, експеримент...
Прочетете повече за:
Great Wall H6газова уредба

Христо Мишков

Ето и повод за патриотична гордост – TGBG има свой, макар и незначителен, принос към развитието на българското автомобилостроене. Ние сме горди участници в тестовете на последното нововъведение на Great Wall, а то е важно за пазара ни. Към бензиновия 1,5 турбодвигател (143 к.с.) на кросоувъра H6 се добавя италианска уредба за втечнен природен газ. Вярно - газова уредба у нас може да се монтира във всевъзможни сервизи и работилници, но в случая става дума за фабричен продукт, свързан с гаранционни ангажименти, с отговорността и авторитета на производителя и т.н. Затова и няколко машини въртят километри по пътищата на България и Балканите (където се продава Great Wall), засичат се разходи, променят се настройки и т.н. След завършването на тестовете газовата версия ще излезе в продажба.

С нашата машина навъртяхме 320 км, като трипкомпът отчете разход 10,5 л/100 км. На бензиностанцията в резервоара се побраха 26,6 л газ. Тестът беше пълноценен от гледна точка на условията – стотина километра магистрала, към 150 градско, а остатъкът – лек и среден офроуд. Навсякъде машината вървеше добре, с известни придръпвания на ниски обороти. При офроуда се налага повече работа на полусъединител - отново поради турбодупката на ниски обороти. При отчетения разход, карането на газ излиза по-евтино, но по мое принципно мнение дизелът е доста по-добър за този тип кросоувъри – особено пък за офроуд. Вярно, газовите уредби си имат недостатъци, но те имат и едно огромно предимство – цената на движението, така че в случая просто изказвам мнение, а не давам съвет. Важното е, че българският производител на автомобили предлага и тази възможност за по-икономично минаване на километрите, а всеки сам трябва да решава от какво се нуждае и какви са приоритетите му.

Във всеки случай като функционалност H6 си остава в златната среда на кросоувърите, като има и реални офроуд качества. При цена от 33 990 лв., той е най-изгодното предложение на пазара в този сегмент, а бензиновият 1,5 турбо агрегат е модерен като технологии и качества. Вътре пластмасите са евтини, но качеството на сглобяване е добро, нищо не трака и не дразни. По предварителни данни фабрично монтираната газова урадба ще добавя 2400 лв. към цената, а резервоарът ще побира  52 л. втечнен газ, достатъчни за преход около 500 км. Българската кола напредва.

Още за теста – в бр. 133 на сп. TopGear

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ