Тествахме Bentley Continental V8S

16 August 2015 10:30
Тествахме Bentley Continental V8S
Прочетете повече за:
BentleyContinental GT

В Bentley поставят V8като автомобил за собственици на V8, „които искат повече”. Струва около 330 000, което е малко по-скъпо (малко за тези мащаби) от V8, горе-долу колкото нормалния W12 с 567 к.с., и по-евтино от върховия W12 Speed с 616 к.с. Мислете за него като за по-спортен и динамичен Conti GT.

Външно V8е с по-агресивен преден сплитер, странични прагове и заден дифузьор. Нашият тестов автомобил беше с опционалните 21-инчови джанти около най-големите керамични спирачни дискове, слагани някога на сериен автомобил (420 мм отпред, 356 мм отзад – ваши са за 24 500 лв…).

Но V8е нещо повече от просто суетен екстериорен пакет. Мощността е увеличена с 21 к.с., с което от туинтурбо двигателя излизат общо 521 „коня”. Ускорението от 0 до 100 км/ч е съкратено с 0,4 сек до 4,3 сек, което е колкото постижението на W12. Максималната скорост е 310 км/ч. Въртящият момент също е увеличен от 660 Нм на 680 Нм, на разположение между 1700 об/мин и 6000 об/мин. Цялата увеличена мощност стига до четирите колела чрез 8-степенна ZF автоматична трансмисия, настроена така, че да задържа по-дълго всяка от предавките.

Разходът и емисиите са същите (8,8 л/100 км, 246 г/км СО2) благодарение отчасти на системата за деактивиране на цилиндрите. При нея четири от цилиндрите се изключват, когато карате с равномерна скорост по магистрала, а всичките осем заработват, когато скритият във вас Стиг се събуди.

Спортното окачване на Bentley е снижено с 10 мм, ходът на пружините е увеличен, амортисьорите са с нови настройки, а тампоните са по-твърди. Управлението също е пренастроено за „повече прецизност и обратна информация”.

Интериорът на V8е както обикновено бизнес ориентиран и е един от най-добрите в целия автомобилен свят. Ако не настъпвате много педала на S, той ще поглъща огромни количества километри с онази небрежна лекота, която спечели на Conti славата на отличен GT. Но ако преминете в режим и подадете повече газ, V8пуска в действие въртящия си момент и ускорява по начин, който не е съвсем редовен за автомобил, тежащ 2200 кг. Ако сте с опционалния спортен ауспух, ще се насладите и на приятния му баритон.

След като свикнете с факта, че вашето GT се е превърнало в нещо още по-злобно, може да обърнете внимание и на изумителното сцепление на 4х4 задвижването. Рекалибрираното управление е по-прецизно, а спирачките са толкова ефективни, че трябва да внимавате да не си префасонирате физиономията във волана.

Вярно, стандартният Conti W12 ви дава по-голяма мощност за същите пари, но V8е по-умно направено. Това е автомобил, за който важни са детайлите, а не просто гръмките числа. Толкова по-добре за него.

Текстът е оригинално публикуван в брой 101 на BBC TopGear България. Ако сте пропуснали този брой, може да го поръчате тук! 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ