Тествахме Mercedes GLS 350d

08 December 2015 17:06
Тествахме Mercedes GLS 350d
Прочетете повече за:
Mercedes-BenzGLS

Какво е това?

„Новият“ GLS. Не се оставяйте новите наименования на моделите да ви объркат – в основата е старият GL с емблема S на задния капак, има нови фарове и предна решетка.
По-скоро това е лек фейслифт, но ако не можете да си позволите Pullman Maybach S-Class или пък не понасяте V-класата, това е единственият начин да получите повече от пет места в нещо, което има емблема със звезда на решетката.


Има ли смисъл?
Mercedes-Benz определя GLS като SUV еквивалент на S-класата и въпреки че не може да достигне лукса на S-класата, не е далеч. Ще ви върши работа по начин, който не може да очаквате от S-класата.
Още повече, ако изберете опционалния офроуд пакет, който струва 1985 лири (3250 лв.), ще получите раздатъчна кутия с понижаваща предавка, повече бутони за натискане, блокаж на централния диференциал, възможност за допълнително вдигане на въздушното окачване и предпазна кора за двигателя. Освен това, както отбелязват и от Mercedes, важно е GLS да се продава добре в Америка, на „футболни майки“, които имат нужда от седемте места, за да настанят отбора.
Във Великобритания се продават само около 1000 GLS годишно, 90% от тях са чудесният 350d, останалите 10% са лудите AMG-та с 5,5-литров V8 с 585 конски сили и ускорение от 0-100 за 4,6 секунди.


Звучи глупаво…
Тези AMG-та са и ще продължат да бъдат много популярни в Централен Лондон, всички други избират 3-литровия V6 турбодизел с 258 конски сили. Той е достатъчно бърз, за да достига 0-100 за 7,8 сек и благодарение на стандартното въздушно окачване се управлява доста добре.
Ако изберете оборудването Designo Line, управлението ще се подпомага от Active Curve System, което намалява накланянето в завоите. Ще бъде търсен и пакетът AMG, който добавя спортно излъчване и богат списък със стандартно оборудване.
Изберете един от двете, и ще видите преработен и подобрен интериор, който да подхожда на стартовата цена от 146 217 лева. Моделът AMG струва 259 576 лева


Нещо друго?
Заедно с фейслифта от Mercedes обещават по-добра ефективност и списък с електронни системи, който съперничи на каталога на Sony.
Има шест режима на шофирането – особено ако изберете пакета офроуд, – но не сме открили ситуация, в която режимът Comfort не се справя успешно с всичко, дори когато карахме по покритите със сняг планини. Наскоро бяхме в пясъците на Калифорния и GLS се справяше чудесно с дюните.


Дали си заслужава?
Определено. GLS може и да ви закара толкова далеч извън пътя, както би го направил Unimog, но ако по време на уикенда не сечете дърва в Аляска, няма да останете разочаровани.
В него е просторно, седемте места са серийни, задните седалки са електрически и всъщност могат да предложат комфорт и на възрастни хора. Ако сгънете всички тях, можете спокойно да живеете отзад, докато възможността да тегли 3,5 тона, ви позволява да си вземете готини неща като лодки и състезателни коли.
GLS предлага много, но е и доста скъп.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ