Карахме Renault Megane GT

18 December 2015 10:00
Карахме Renault Megane GT
Прочетете повече за:
RenaultMegane

Не. Четвъртото поколение Renault Megane влиза на пазара с версия GT и това ще бъде най-бързият и вълнуващ модел до появата на RS през 2017-а.

Както и всички останали в гамата на Megane, ще има само модели с 5 врати и голям брой технологии. Ще има всичко: от защита за катастрофа, самостоятелно паркиране, хедъп дисплей и различни шофьорски настройки.

GT има и нещо по-специално – завиване и на четирите колела. Предлага се с дизелов двигател с 165 конски сили, или бензинов с 203 конски сили. Има и възможност за смяна на предавките с планки зад волана.

Звучи сложно

Наистина това е доста далече от простия фън на старите хотхеч Renault, но в крайна сметка е много добър.

Завиването на четирите колела, или както му казват от Renault 4Control – означава, че се владее по-добре, отколкото размерът му предполага (той е по-широк и по-дълъг от предишния Megane). Системата е подобна на тази в Porsche 911 GT3. При ниски скорости задните колела завиват в противоположна посока на предните, което прави маневрирането по-лесно и по-живо в тесни завои.

При скорости над 80 км/ч предните и задните колела завиват в една посока, за да увеличат стабилността и сигурността в бързи завои.

Системата определено работи - Megane GT винаги се е управлявал добре и все още е прецизен. 4WS е изненадващо естествено. Удоволствието и веселието не са особено големи – това не е Focus RS или Golf R, но е невероятно лесно да го карате бързо.

Колко бърз е всъщност?

Карахме само бензиновия двигател, който ще представлява около четвърт от продажбите. Той е 1,6-литров турбо, с мощност 203 к.с. и 380 Нм, достатъчни за ускорение 0-100 за 7.1 сек и максимална скорост 234 км/ч.

Тези характеристики се усещат в реалния свят, въпреки че двигателят не от тези, които биха ви подтиквали да го форсирате. Има достатъчно въртящ момент и се достига без усилие, но идва във високите обороти и звукът може да е и по-готин. По-добре е да превключвате по-рано, наслаждавайки се на късите и стегнати предавки на седемстепенната скоростна кутия с два съединителя.

По-добър ли е от Clio 200?

Той определено е по-бавен, дотам че можете да усетите неудържим порив да натискате педалите, отколкото да го оставите да го прави като автоматик. Това ни кара да мислим, че ръчната трансмисия ще бъде по-забавна, ако можеше да се поръча.

Не е ясно какво предстои за следващия Megane RS – но най-вероятно момчетата от Renaultsport ще настояват да се запази неговата сурова и шофьорски ориентирана природа.

Ами останалите технологии?

Инфотеймънт екранът е масивен и е наличен като хоризонтален или вертикален. 8,7-инчов е и невероятно лесен за използване, със зуум като на смартфон и големи бутони, които са удобни за четене и управление, докато карате.

Не толкова успешна е системата Multi-Sense. С леко объркан избор от настройки: Neutral, Comfort, Sport и индивидуалния Perso, тя по-скоро обърква, отколкото задоволява. Единствената разлика между смяната на режимите е синтезиран звук от двигател, който трябва да получите за Sport, нещо, което предпочитаме да го няма.

TFT панелите също могат да бъдат персонализирани благодарение на няколко режима и пет различни цвята. Можете да имате голям лилав оборотомер, който да прави компания на някои от лилавите режими на панелите на вратите.

Ами ако не искате звуци и зловещи светлини?

Ако не се заигравате, колата ще остане в перфектния режим Neutral със синьо осветяване в интериора. Определено ни хареса.

Освен тези дреболии интериорът е приятно място, с много място отзад и голям багажник, което е нормално заради петте врати.

Спортните седалки са просто фантастични, а целият интериор има класа и качество, което допреди пет години не можеше да се очаква от Renault.

Това означава ли, че ще бъде скъп?

Ами не се знае. Megane ще дойде във Великобритания през юни 2016-а, а цените и спецификациите няма да са известни още няколко месеца.

GT е много добър. Надяваме се високото качество на изработка и техническото предимство на системата за завиването на четирите колела да са достатъчни, за да привлекат внимание на публиката. Нещо, което не можа да се случи с предишния Megane GT.

Цената също трябва да е добра, като се има предвид, че най-вероятно ще попадне в категорията на Golf GTI и Leon FR.

Според нас определено трябва да се държи под око…

 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ