Карахме Mercedes-AMG A45

17 December 2015 13:00
Карахме Mercedes-AMG A45
Прочетете повече за:
Mercedes-BenzA45 AMG

Карали ли сме го преди?

Да, преди няколко месеца в Германия. Но сега го карахме във Великобритания.

Това е важно потребителско проучване. Някои коли, особено немските спортни коли, могат да се чувстват напълно чудесно на безупречния немски асфалт, но пропадат напълно, когато се срещат с британските пътища. Тук има дупки, трева с кал от голф клубовете и ярост.
Предишният A45 беше добър пример за това. Нашите „уникални“ пътища откриха слабостите на двойното му предаване, както и твърдото возене, подсилено от „лудите“ реакции на задвижването.

А трябваше да съм подготвен за това. Няколко години по-рано карах A45 в продължение на шест месеца и докато никога не усетих нищо друго освен бързина като на куршум, то колата не се чувстваше като вкъщи във Великобритания в сравнение с доста по-приспособимия Golf R.

Но фейслифта на A45 е по-универсално предложение за кола, по-подходяща за нация, пълна с хотхеч фенове и дупки.

И става ли?

Да. Много е лесно да обявиш фейслифт кола като сериозна стъпка напред спрямо предшественика му, дори ако настройките са единствените разлики. Но A45 наистина се усеща като променена кола, много по-близо до хотхечовете, към които винаги се е стремяла.

Комбинацията на якия турбодвигател, леко бавната скоростна кутия с два съединителя и нерешителното двойно предаване правят старата кола не толкова добра за бързо каране по лош път. Новата е много по-лесно да я хванете за врата и да използвате всичкия й потенциал.

Мощността е увеличена с 21 конски сили. Интересното тук е, че това не прави А45 по-пъргава. По-скоро реагира малко по-добре в ниските обороти, за което допринасят късите предавки.

Ускорението от 0-100 става за 4,2 секунди, което е с половин секунда по-бързо от стария A45. И това се усеща. Определено е бърз хотхеч, със сериозните 475 Нм въртящ момент(с 24 Нм повече от стария модел), които са на разположение почти в целия оборотен диапазон.

Може да е клиширано да се отбележи, че хотхеч може да предизвика чистите спортни коли, но честно, това нещо може да накълца повечето суперколи. Няма да е преувеличено, ако кажем, че A45 прави Golf R да се усеща като икономичен турбодизел.

Но А45 никога не е бил послушен. Станал ли е по-приятен за каране?

Все още няма да го определите като комфортен, което е благодарение на 19-цоловите джанти, но новото опционално адаптивно окачване се усеща по-способно да преговаря и с най-лошите британски пътища. Поема неравностите, вместо да подскача по тях.

Двойното предаване на A45, което при нормално шофиране изпраща тягата към предните колела, когато е необходимо, изпраща сила и назад – сега изглежда по-добре настроено, разпределя чувствително отпред и отзад, вместо грубо да накъсва мощността.

Нивото на сцепление е огромно, няма осезаемо недозавиване или презавиване и се усеща наистина прецизен. Дава ви цялата скорост през цялото време.

Добра ли е?

Може би е доста по-добра, но А45 остава далеч от най-чувствителните хотхечове. И със стартова цена от 39 995 паунда (107 075 лв.) e много далеч от евтина.

На финала, A45 има пътно поведение, което съвпада с впечатляващите му характеристики. Разтърсващо бърз независимо от условията, това A45 e хотхеч, какъвто трябваше да бъде досега.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ