Тествахме Huracan LP580-2 със задно предаване

14 January 2016 10:30
Тествахме Huracan LP580-2 със задно предаване
Прочетете повече за:
HuracanLamborghini

Що за Lambo е това?
Кола, създадена за плъзгане. Като махнете всички джуфки, с които е натоварен Huracan LP580-2, стигате до това заключение.
Lamborghini твърди, че колата е направена за удоволствие и е точно така.

Значи единственото преимущество на LP580-2 е дрифтът?
Не точно. Този вариант на Huracan освен това е по-лек, по-мек и - а това е важно - по-евтин от LP610-4. Което значи, че е насочен към малко по-различна клиентела.

Всъщност цената още не е потвърдена, но знаем, че ще бъде с около 50 хил. лв. по-ниска от тази на оригинала. Което го поставя в групата на McLaren 570S, Porsche 911 Turbo и добре оборудвано Audi R8.

Какви са промените?
Изненадващо много. Вариантът със задно предаване е замислен още при проектирането на Huracan, така че в Сант`Агата отдавна знаят, че той трябва да предлага нещо различно.

Предното Lambo със задно беше LP550-2 Balboni, което малко или повече бе набързо скалъпена версия и промените бяха малко. Сега нещата стоят различно.
Първо по-простите промени. Изхвърленият хардуер е тежал 33 кг, така че LP580-2 тежи 1497 кг с течностите, а съотношението на теглото се е променило малко в полза на задния мост - от 43:57 вече е 40:60. Причината е, че инженерите на Lambo са искали да направят колата малко по-чувствителна към прехвърлянето на тежестта между двете оси. Предното окачване е омекотено с 10%, а това отзад - с 5%.

Работили са също по двете системи на сервото на волана - стандартната и опционалната динамична.

А двигателят?
Мощността на 5,2-литровия V10 пада от 610 на 580 к.с., при това не само с промени по софтуера. Максималната мощност се достига с 250 об/мин по-рано - при 8000 об/мин.

Не е кой знае каква драма, а резултатът е, че моторът се чувства дори по-брутален във високи обороти. Huracan LP580-2 ускорява до 100 км/ч за 3,4 секунди и вдига 320, така че не е по-бавен в сравнение със споменатите си конкуренти. Но е много по-шумен и показен от тях.

Нещо за външността?
Има нови брони, които не са така агресивни като старите. Липсват и табелки, колкото и да е странно. Няма го и името Balboni. Жалко. Ако си купувах ново Lambo, щях да искам всеки да знае, че е със задно предаване.

И как е на пътя?
Нямам идея, карах го само на писта. И за това удоволствие се наложи да пътувам до Катар, така че моля да ме извините. Всъщност очаквам да e по-добър на пътя, понеже окачването е по-нежно. Ако искате да си направите услуга, не поръчвайте динамичното завиване. Поне ако обичате да усещате връзката с колелата. За сметка на това не се лишавайте от магнeтореологичните амортисьори и керамичните спирачки.

Има и нещо доста шантаво. Всъщност в режим Sport колата се накланя повече, отколкото в Strada (уличен режим). Това е част от плана, който ви позволява да местите тежестта по-прецизно, когато ускорявате, спирате или завивате. Мда, това означава презавиване. И много добър шофьор.

Очаквах новото Lambo със задно да бъде доста хапещо и недружелюбно, но всъщност не е така. Не казвам, че е лесно за дрифтене като MX-5, защото не е, но ако забиете крак в газта на втора, ще видите, че арките на задните калници ви изпреварват доста предвидимо.

Дланите ви ще се овлажнят, но донякъде ще се почувствате като герой и ще искате да го повторите.

А на пистата?
След като през цялото време на брифинга ни говореха за презавиване и дрифтове, накрая от Lamborghini категорично забраниха да изключваме ESP. Без каквато и да е връзка с това нареждане мога да съобщя, че “изключен ESP” може да се постигне само в режим Corsa.

Но в Corsa по-твърдото окачване усложнява нещата, така че се връщате отново в Sport. Там обаче дори когато системата твърди, че помощникът за сцепление е напълно изключен, той не е. Lambo просто все още няма отговор на превръщащия ви в герой режим Side Slip Control на Ferrari.

Lamborgini твърдеше, че всички тестови коли са оборудвани с нормалното серво на волана, но на мен системата повече ми изглеждаше като опционалната динамична, която не предлага достатъчно обратна връзка. Просто е трудно да си съвсем прецизен с нея.

А как е шасито?
Наистина добро. На пистата се усеща малко прекалена настройка към недозавиване, вероятно от гледна точка на сигурността на пътя. Наистина впечатляващо обаче е колко добре реагира шасито на командите от педала на газта. Подайте още малко в средата на завоя и веднага изменяте траекторията. Но Huracan обича де бъде каран прецизно и ако го правите, ще бъдете възнаграден.

А двигателят е все така добър, нали?
О, да. Lamborgini още веднъж доказва, че атмосферното пълнене е начинът да се извлече най-добър звук и най-добра реакция. Десетцилиндровата машина реве и фучи, а скоростната кутия с два съединителя впечатлява. И не, няма механична скоростна кутия и едва ли някога ще има отново в Lamborghini. Ръководителят на развойната дейност Маурицио Реджани изтъква, че съединителят на Diablo е изисквал 42 кг сила на натиск на крака, а мощностите се увеличават и това ще се отрази на левия ви крак.

В крайна сметка LP580-2 или Huracan с двойно предаване?
Този тук е по-добър. Харесвам допълнителната свобода на окачването. Очевидно няма да може да се използва толкова смело през зимата. А и е по-бавен за една обиколка по признание на самия Реджани, но нито едно от двете неща няма значение, когато имате толкова готина за каране кола. А това е идеята на едно Lamborghini.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ