Тествахме Maserati Levante

10 March 2016 15:04
Тествахме Maserati Levante
Прочетете повече за:
MaseratiLevante

Текст: Пол Хоръл

Отне им доста време.

Наистина. Maserati показа концептуалния кросоувър Kubang през 2003 г. Не може да обвините компанията, че прибързва. Тогава идеята за луксозен спортен  SUV с голяма мощност изглеждаше радикална. Днес по пътищата е пълно с такива.

В такъв случай струваше ли си чакането?

Поне времето беше инвестирано умно. Оригиналната идея беше колата да се задвижва от осемцилиндров двигател от ерата Quattroporte. По-късно, след сливането с Chrysler Group, беше решено да използва платформата на Jeep. За щастие днес Levante е далече от всичко това и е истинско Maserati. Бързо, луксозно, удобно и рядко индивидуално.

Всъщност къде точно попада в автомобилната йерархия?

Очевидно първата асоциация е Porsche, независимо дали ще вземете предвид по-малкия Macan или по-големия Cayenne. Все пак Levante рано или късно ще трябва да се изправи и срещу доста популярните X5 и X6 на BMW, както и срещу новата звезда GLE Coupe на Mercedes. Но всъщност най-близко като размери, мощност и философия е Jaguar F-Pace.

Това е истинско Maserati, нали?

Определено. Базовата платформа, шасито и двигателите идват от Ghibli.  Раменете на окачването обаче са модифицирани за по-голям ход в случай на офроуд приключения. Levante стъпва на хидравлични амортисьори. Това е единственият начин да направи шпагата между високоскоростна стабилност и комфорт при лоши пътни условия. Каросерията е подсилена и се усеща много масивно. Вероятно първата ви реакция ще бъде да попитате за бензиновия V6 с две турбини, който идва от Ferrari в комплект с изключително потентна в акустично отношение изпускателна система. Но ние препоръчваме да обърнете внимание на шестцилиндровия дизел с 275 к.с.

Неее! Искам лудия бензин!

Поне за първите десет минути наистина ще го искате. Но дизелът е едно от най-приятно звучащите неща, за които може да се сетите. И има толкова нютони, че съвсем спокойно може да се перчи пред бензиновия. Прави 0-100 км/ч за 6,9 секунди. Цялата сутрин с един от колегите карахме агресивно бензиновата и дизеловата версия – близо един до друг, с идентични скорости. Когато бензиновият модел остана на изпарения, резервоарът на дизеловия беше наполовина пълен. Освен това дизелът работи в хармония с 8-степенната автоматична кутия.

А какво става с думичката Sport в абревиатурата SUV?

Levante е бърз не само на права. Дори на писта е забележително хармоничен. Умерено твърд е, без да досажда с прекалено накланяне или недозавиване. Воланът реагира постепенно, а стабилността при много висока скорост е забележителна. Не успява напълно да скрие голямата маса, но напълно забравяте за височината.

Значи е друсащ и досаден спортист?

Всъщност не. Окачването е по-меко, отколкото в повечето „спортни” седани. Аеродинамичните шумове са брилянтно скрити, въпреки че вратите са без рамки, което осигурява повече светлина в интериора. Големите луксозни седалки допринасят за приятното усещане.

О, интериорът, какво за него?

Бих казал, че е по-скоро стилен, отколкото вулгарен. Качеството е високо, а материалите  – луксозни. Дори вече има версия Zegna с коприна по седалките.

И все пак не съм много сигурен, че ми харесва отвън.

Честно: на пътя изглежда по-добре, отколкото на изложбения подиум в Женева. Пропорциите не са толкова демонстративни като на някои от конкурентите. Като изключим предната решетка, която е чутовна. 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ