Тествахме Nissan Navara

10 March 2016 15:58
Тествахме Nissan Navara
Прочетете повече за:
NissanNavara

Текст: Иван Войков

Колко нова е новата Navara?

Съвсем нова, това не е обновяване. Идва с две версии на 2,3-литров дизелов двигател. По-малката има една турбина и 160 к.с., а по-голямата е битурбо със 190 к.с., което я превръща в сериозен играч в класа на еднотонните пикапи.

Как така еднотонен, толкова ли е лек?

Един тон е товароносимостта му, това е класът, в който попада. Толкова джунджурии може да сложите отзад. Иначе тежи малко под два тона.

Аха, и друса типично за пикап, особено празен, нали?

Всъщност не. Хората на Nissan с гордост говорят за новото многораменно задно окачване, което заменя листовото. Идеята е да не ви изпопадат пломбите, ако се возите на задните седалки. Действително Navara се носи много плавно и маскира множество от несъвършенствата на пътната ни настилка. Окачването се справя уверено и при магистрални скорости, а в офроуд условия може да съперничи по комфорт на Range Rover. Версията King Cab с по-голям товарен обем все пак разчита на познатите листови ресьори отзад и носи над 1200 кг.

Офроуд? Нима пикапите още го могат?

Този – да. Въртящ се превключвател ви позволява да насочите въртящия момент (403 или 450 Нм при двете версии) към задните колела, постоянно към четирите или да преминете в режим на понижаващи предавки. Отделен бутон осигурява електронен (или електромеханичен като опция) блокаж на задния диференциал. Трябва да призная, че бях изненадан от възможностите му в калта, където понижаващите предавки донякъде обезсмислят асистента за спускане. Той контролира колата чрез спирачките.

А как е на пътя?

Мек и приятен, без да позволява драматично накланяне в завой. 2,3-литровият дизел от Master е малко шумен, но пасва на Navara чудесно и е доста пъргав с 6-степенната механична скоростна кутия. При това с нея Navara спокойно слиза под 6 л/100 км в междуградски и магистрални условия. Nissan предлага колата и със 7-степенния автоматик, познат ви от други марки на концерна, но той харчи доста повече и е малко муден при резки маневри.

Пикапите не са царе на маневрите.

Да, това е вярно, но Navara се старае много, за да се справи с това клише. Междуосието е скъсено с 50 мм спрямо предното поколение, а на борда са монтирани цял куп асистенти за сигурност и удобство. Камерата от птичи поглед (Around-view монитор на езика на Nissan) е удобна, ако не искате да одраскате колата на съседа. Спирачният асистент намалява скоростта напълно самостоятелно в случай на опасност и е способен да предотврати катастрофа при скорост до 30 км/ч или значително да намали последствията от нея при по-висока скорост.

А какви са възможностите за оборудване?

Има четири нива на оборудване за двете кабини. Въпросните кабини са King Cab (с два реда седалки и отварящи се срещуположно врати, тя е по-малка и с по-голям багажен обем) и Double Cab, която е просторна като Rolls, но с по-малък обем за товари.

Дори в базовото ниво има вентилационни отвори за задните места, а колкото по-нагоре се издигате, толкова по-приятни стават опциите. Те достигат двузонов климатик, диодни светлини, споменатата система с четири камери, Bluetooth и кожени седалки с отопление.

Колко и кога?

Вече може да я поръчате, като цените започват от 55 300 лв. Ако не внимавате с опциите, спокойно може да приближите 80 хилки, но някои от тях, като автоматика и лъскавия хардтоп, според нас са излишни. Умно конфигурираната Navara обаче е много комфортна машина и най-добрият офроудър с марката Nissan, който може да купите в България днес.

Подробният тест на Navara ще откриете в брой 150 на TopGear!

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ