Качихме се на новото 911 R

11 March 2016 15:58
Качихме се на новото 911 R
Прочетете повече за:
Porsche911 R

Фотография: Ричард Пардън

Има три педала?
За Бога, да! За съжаление въпросните три педала и подвластната им 6-степенна механична скоростна кутия не се управляват от краката на TG редактор. Вместо нас зад волана е ръководителят на отдела за GT коли на Porsche Андреас Пройнингер. Той ни вози в кола, която описва като най-интуитивната и чиста, произвеждана от марката днес. Хубаво е да видиш емоционалния заряд, с който хората от Porsche гледат на продуктите си.

Звучи фантастично.
Наистина е така, особено като имате предвид, че GT отделът е свалил още 4,5 кг обезшумяване от и без това механично симфоничното GT3 RS. 4-литровият шестцилиндров боксер притежава забележителни акустични способности и изпълва сравнително семплия интериор (поне по днешните стандарти) със звук, който може да ви се стори познат, ако сте имали шанса да се срещнете с GT3 RS. Тук епохалният звук от всмукването е заменен от по-механични, идващи от скоростната кутия, съединителя и диференциала.

Звучи като състезателна кола?
Цветните ивици (зелени, червени или без тях) и табелката R съзнателно предизвикват асоциации със състезателните 911 R от 60-те. Но това категорично е шосейна кола. Пройнингер я настъпва и тя реагира така, както бихте очаквали 1370 кг да реагират на 500 конски сили. Купето е бързо, а шофьорът е зает. В добрия смисъл. Първите 100 км/ч се случват за 3,8 секунди (имаме и попътен вятър), а липсата на крила, които да влияят на въздушното съпротивление, позволява на 911 R да надхвърли обещаните максимални 320 км/ч. Може да е за любители на класическите модели, но е адски бърз.

Взискателна ли е?
Да, във всичко. 4-литровият атмосферен боксер е изключително гъвкав, но посредничеството на механичните скорости е това, което променя картинката. Пройнингер очевидно е експерт с колата и му доставя удоволствие да я кара. Системата за изравняване на оборотите от стандартната ръчна Carrera е запазена - единственото нещо, което спортният бутон включва. Нямаме против, но е забавно да го правиш лично. Има и бутон за спортната изпускателна система (натиснете го), както и PASM за втвърдяване на окачването (недейте), допълнени от обичайните бутони за изключване на контрола на сцеплението и стабилността (натиснете, ако фамилията ви е Рьол). Всички тези бутони са елегантно лишени от електронни детайли и досадното бипкане и присветване при активирането им. 911 R се концентрира върху простотата на чистото каране, твърдят от Porsche. И нищо друго.


И?
Без да сме натиснали съединителя и да сме преминали през всичките предавки на 6-степенната кутия лично, би било невъзможно да потвърдим или отхвърлим твърденията на Пройнингер, че това е най-ангажиращото 911, правено някога. Самият той заявява, че е по-добро от 997 RS 4.0, което е сериозно твърдение. Очевидно R завива доста бързо, благодарение на комбинацията от уникалната настройка на волана и стандартното за модела завиване на четирите колела. Познаваме въглеродно-керамичните спирачки на Porsche достатъчно добре, за да знаем, че са така внушителни в спирачната си сила, както в диаметъра и външността си.

Значи е перфектна?
Би могло да бъде, защото представлява различен поглед към съвременните спортни коли. Разбира се, ще си остане нишов модел, при това в тираж от само 991 броя. Но е великолепна отдадеността на Porsche към механичните скоростни кутии в епоха, обвързана твърде много с планките зад волана и двата педала. Доколкото можем да преценим, докато сме в погрешната седалка, това е много привлекателен модел. А сега може ли да го покараме?! Моля!

 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ