Тествахме Dacia Sandero Easy-R

25 March 2016 16:52
Тествахме Dacia Sandero Easy-R
Прочетете повече за:
DaciaSandero

Какво? Dacia с автоматик, сигурно е някаква шега?

Не е шега, но действително има известна уловка. Тя се състои във факта, че кутията Easy-R всъщност е механична пилотирана - т.е. в колата действително има два педала, но под ламарините се крие стандартна ръчна скоростна кутия, която се управлява от три електромотора и компютър. Въпросният компютър е свързан с всички останали компютри на борда, така че трансмисията се адаптира към стила ви на каране.

Пилотирана? Значи е толкова тромава, колкото всички останали пилотирани кутии?

Ще ви излъжем, ако кажем, че смяната на предавка става мигновено и неусетно. Усещането е въпрос на лична настройка, но при разработката на новата кутия Easy-R от Dacia са търсели предимно комфорт и улесняване на шофьора, а не динамика и залепяне за седалката.

Какъв е смисълът тогава?

Смисълът е шофьори, които не харесват механичните скоростни кутии или не се чувстват уверени с тях, да имат достъпна алтернатива. Особено в града Easy-R има смисъл, прави излишни левия ви крак и дясната ръка, и предлага пълна идиотоустойчивост.

А не вдига ли разхода твърде много?

По същество новата кутия е старата механична, от която са махнати някои детайли и са добавени други. Теглото ѝ спрямо механичния вариант е увеличено с едва 4 кг до 39, а разлика в разхода на гориво не забелязахме. Освен това Easy-R предлага някои комфортни глезотии като функцията “пълзене” например - колата потегля плавно, когато вдигнете крака си от спирачката. Потеглянето по наклон също е електронно подпомогнато.

И всичко това работи като обикновен автоматик?

За шофьора - да. Първоначално бавната реакция ще ви дразни, но постепенно се привиква и дори шофьорът започва да чувства възпитателния ефект на по-тромавата смяна на предавките. Това е положителен начин да кажем, че нещата се случват много бавно. В случай на изпреварване, Easy-R сваля две предавки, така че да не изпадате в неловки ситуации.

И колко ще ми струва това удоволствие?

Засега кутията ще се предлага само за Sandero (петстепенна) и Sandero Stepway (шестстепенна), като стойността ѝ е 1400 лв. За Sandero Laureate това означава 21 790 лв., а за Sandero Stepway - 25 990 лв.

Очаквайте още подробности в новия брой 151 на BBC TopGear България. На пазара от 4 май!

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ