Представяме ви новото Audi Q2

06 June 2016 14:30
Представяме ви новото Audi Q2
Прочетете повече за:
AudiQ2

Какво имаме тук?

 Най-новият и малък член от бързо разширяващото се семейство на Audi Q. Този леко повдигнат SUV е проектиран за каране из града. Опитва се да впечатли младите купувачи чрез натискането на педала на газта на малкия SUV. Откъсва се от руската дизайнерска философия, като предлага това ниво на персонализация, което трябва да бъде в днешно време. Ако бяхме цинични, бихме нарекли Q2 частично издигнато Audi Sportback- притежава същата MQB платформа, двигател и система за безопасност, но е вложена повече мисъл в него.

 Защо избрахте да го тествате точно в Куба?

 И ние не можем да кажем точно, но времето беше чудесно. Водещата идея беше  в града, спрял във времето и мобилизиран като добре използвана американска класика от 50-те, това ново, светлочервено Audi да привлече повече внимание. Местните не само че бяха втренчени, но гледаха със зяпнала уста. Те бяха тотално объркани и се чудеха как този кораб от бъдещето е кацнал в техния град. Бяхме като трън в очите. Q2 дори няма да се продава там, за сметка на няколко автомобила, за които правителството позволява да се осигури 800% вноска. Все пак има причина да караме този автомобил в Куба, а именно, че Audi откри място на света с по-лоши пътища от тези във Великобритания.

 Беше ли в стихията си тогава?

До известна степен, но в това Audi няма нищо особено грубо и спортно. То по-скоро предлага по-меко возене. Адаптивните амортисьори са задължителни. Тяхната най-гъвкава настройка предлага по-пластично возене. Нека обаче бъдем честни. Когато прекарвате цял ден в преминаване през убийствени дупки, които са с размерите на Франция, дори и трудно се намира автомобил, който би могъл да се справи с поддържането на добро ниво на комфорт. След като раздрусванията и ударите остават лесно управляеми, то когато нещата се улеснят значително и пътят е по-добър,  това ни вещае, че Q2 ще се справи добре във Великобритания.

 Колко е голям всъщност?

 Точните данни са, че той е с 200 мм по-къс от Q3 и 130 мм от А3 Sportback, но малко по-голям и широк от петвратото А3. Но е очевидно, че скоро ще замени своя съперник MINI Counryman, макар че се очаква цените на Q2 да започват от 20 000 паунда, което е само няколко бона по-скъпо. Дизайнът му обаче може да доведе до определени рискове. Вдлъбнатините при вратите придават на Q2 характерна черта, докато новата осмоъгълна решетка ще бъде приложена на бъдещите модели на Q, защото Audi търси отличителни черти между моделите на А, Q и R8.

 Значи изглежда по-добре?

Може би е доста по-интересен от дизайна на другите модели на Audi. Има заоблена форма, къса предница и изглежда доста широк, когато го погледнете отпред и отзад, но пропорциите не се отличават много от тези на Audi A3

Опциите за персонализиране не са същите като на MINI  и Vauxhall Adam. Включва обаче гуми, които варират от 16 до 19 инча ( 17-инчовите може би са най-добрият среден вариант, който гарантира стил и комфорт) , подбор от различни цветове за спретнатия интериор, светлини, контрастно боядисани „С” колони. За тези колони са включени сребърен или телесен цвят, но засега още няма черен.

 Има ли някакви смели дизайнерски ходове при интериора?

 Не особено, но след като дизайнът на Audi е достигнал своя връх, то тогава повечето ще изглеждат добре. Пространството в автомобила има значение тук, защото Q2 има доста голям 405-литров багажник, което е повече от този на А3. Заради леко разширените задни седалки максимумът от 1050-литровото пространство е  малко по-малко от това на А3. Пространството за краката е ограничено до шест стъпала, но пък около главата има повече свободно място. Това, което не ми харесва отвътре, е шофьорското място, което е напълно стандартно. Тук отново се връщаме към въпроса за разликата в цената между Q2 и А3.

 Движи ли се по същия начин като обикновен хеч?

 Да, без да правим визуална справка с по-широкия и квадратен капак, който стои пред вас, трудно бихте си казали това освен за А3.  При прогресивното завиване съотношението се увеличава повече. То е стандартно за всички модели и всъщност придава по-голяма пъргавина на Q2, докато се лъкатушите между огромните дупки и изпотрошените американски класики. Ако оставим това настрана, Q2 e модел, завършен с типичния за Audi лак. Автомобил, излъчващ изключителен финес, с интериор с незаменимо качество и уверен при преминаването през няколко значителни завоя, с които се сблъскахме.

От технологична гледна точка Audi има пълен подбор от опции за безопасност. Технологиите в автомобила варират от автопилот и способност за следене на линията на платното до виртуален дисплей и 705W B&O стерео. Единствената изненада е тънкият дисплей, който изглежда фантастично, но не може да се прибира в таблото като при А3

 Има ли изненади под капака?

Не, ако си наясно с нещата около малкото автомобилно семейство на Audi. За начало може да имате трицилиндров 1.0 TFSI двигател със 114 конски сили или 1.4 TFSI със 150 конски сили, плюс 114 конски сили 1.6 и 2.0 TDI със 150 конски сили. Следващата година само Quattro ще предлага 2.0 TFSI двигател със 190 конски сили, като ще има избор между 6-степенна ръчна скоростна кутия и 7-степенна S tronic кутия. Ние пробвахме 1.4 TFSI S tronic с предно предаване (но надали в Куба има дизелово гориво с високо качество). Имахме късмет да разполагаме с този автомобил, защото е доста добра партия. Стига да го пожелаете, може да го натиснете здраво.

 Има ли други места, на които Q2 е доизпипан?

 Всичко на всичко Q2 е по-скоро  по-изтънчената версия на A3 Sportback. Като връх на всичко това е и гъвкавата MQB система. Не е нещо революционно в определената сфера, но е изпълнен майсторски и прецизно, за което именно са се борели. Най-важното за осъзнатите модни младежи, за които Audi е предназначен е, че е толкова различен, че ви отличава от останалите.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ