Тествахме новия Opel Astra Sports Tourer

27 June 2016 14:30
Тествахме новия Opel Astra Sports Tourer
Прочетете повече за:
OpelAstraAstra Sports Tourer

Какво е това странно име, това не е ли Astra Caravan?

Правилно. Само, че Opel вече не иска комбитата на моделите му да се свързват с ванове (car a can), а предпочита да изтъква лукса и спортното поведение. Ето защо задължителната версия комби на Astra вече се казва Sports Tourer. Или ST, ако това не ви навява несправедливи асоциации с Focus ST, който е съвсем друга бира.

Значи това е комбито на европейската кола на годината?

Точно така. По-практичната версия на колата, която победи Mazda MX-5, Volvo XC90 и Jaguar XE. Както нашият британски колега Пол Хоръл вече обясни, тази награда е заслужена от Astra не само защото е изумителна концепция сама по себе си, а защото новото поколение е на светлинни години пред предшественика си и има сериозни основания да се превърне във всекидневен транспорт за стотици хиляди европейци.

И за комбито Sports Tourer важи същото? 

Да, до голяма степен. По-големите размери не са се отразили негативно в нито един аспект. Обезшумяването е по-добро, отколкото в хеча, окачването е все така комфортно, без да люшка, а качеството на интериора е истински голямата стъпка напред. Това е колата, която бихте взели със себе си, ако задачата е да минете цяла Европа. При това с един резеорвар.

Как така с един резервоар?

Ами в случай, че изберете 1,6-литровия дизел EcoTec ще се случи точно това – ще разорите бензиностанциите по пътя. Той се предлага в четири нива на мощността, така че за всеки има по нещо – 95, 110, 136 и битурбо със 160 к.с. Средният разход за всеки от тях е между 3,4 и 4,6 л/100 км. Нямаме търпение да ни падне в ръцете за по-дълго пътуване, за да проверим на какво е способен Капитан Икономичен с него. Версията със 136 к.с. може да се поръча с доста удачен автоматик, а всички други идват серийно със 6-степенна ръчка.

А бензиновите двигатели?

Тук изобилието е още по-голямо, след като на сцената излиза и новият 3-цилиндров еднолитров мотор на Opel. Той идва със 105 к.с. и 5-степенни кутии, а 1,4-литровите и 1,6-литровите турбо версии серийно разчитат на 6-скоростни трансмисии. Върховата модификация засега е с 200 к.с. срещу доста адекватната сума от 40 хил. лв.

А практичен ли е?

И още как. Багажникът побира 540 литра в 5-местната конфигурация, което е увеличение с 40 литра спрямо предшественика. Ако елиминирате пътниците на втория ред седалки може да увеличите въпросния обем до 1640 литра, което си е забележително. Сред една от новите системи е автоматичното отваряне (и за първи път затваряне) на задния капак. То се активира с леко махване с крак под пода на колата, но реагира бавно и честно казано е опция, която може да си спестите.

Добре, разбрах, че на лабрадора ще му е широко, но как е за хора?

В багажника вероятно няма да се чувстват добре, а и не е законно, но на всяка от петте седалки няма да имат никакви поводи за оплаквания. Новата платформа предлага много повече пространство, особено за краката на пътниците на задния ред. Opel твърди, че между 10 и 12% от стойността на колата се пада на седалките ѝ. Германската компания влага много сериозни усилия точно в тази област и отново е постигнала истински добри резултати. Освен, че имат масаж, отопление и вентилация (последното и на втория ред), те просто са много удобни. Не е въпрос на измервания, а на усещане...

А как е на пътя?

Все още не сме имали възможност за задълбочен тест, но първите ни впечатления са много положители. В определени конфигурации новото комби е с цели 190 кг по-леко от предшественика си, а като средна стойност олекотяването е със 130 кг. Това са си двама души на борда, което се е отразило на управлението, спирането, динамиката и разхода на гориво. Освен това в Sports Tourer са качени задължителните за 2016 системи за автоматично спиране (до 60 км/ч) и следене на лентите (до 140 км/ч). До края на годината чакаме у нас и комуникационната система Opel OnStar, отзивите за която от Западна Европа са много положителни.

И в заключение?

Далече сме от твърдението, че с шепнещите дизели комбито на Astra е най-вълнуващата кола на света, но то е много добро в основната си задача – да бъде най-добрият семеен транспорт на дълги разстояния.

 А колко струва?

Най-достъпният вариант започва от малко под 29 хил. лв., което е чудесна сума за практичен и модерен комби автомобил. Ако държите на шепнещия дизел с по-сериозен брой коне, ще трябва да отделите с около 10 хил. повече. Надценката за 6-степенния автоматик е едва около 1600 лв., така че си заслужава да помислите и в тази насока.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ