Тествахме Ford Edge

18 July 2016 11:32
Тествахме Ford Edge
Прочетете повече за:
FordEdge

Текст: Иван Войков

Чакай, чакай, Edge не е ли американски модел на Ford?
Доскоро беше, но вече няма такова нещо като европейски или американски Ford. Компанията глобализира колите си, така че все по-често ще виждаме такива, разработени от едната или другата страна на Океана, да се продават в целия свят. Всъщност Edge стъпва на платформата на Mondeo, така че е по-скоро европейски модел, който ще се предлага и в Щатите, отколкото обратното.

И къде се цели Edge?
В Европа, а и не само, продажбите на средни по размер кросоувъри буквално разцъфват през последните месеци. Ford не иска да бъде встрани от разпределението на пай от баницата, така че прибави към Kuga по-големия, по-масивен и по-луксозен Edge. Така “синият овал” вече може да се похвали с доста сериозно разнообразие от предложения в раздел SUV: от малкия EcoSport през споменатата Kuga до новия Edge. В този клас Edge ще създава проблеми на BMW X3, Audi Q5 и Volvo XC60. Да, луксозния клас! По размери Edge превъзхожда дори VW Touareg и има същото междуосие като големия VW.

А как е в реалността?
Размерите му се наистина впечатляващи. Както отвън, така и отвътре. Футуристичният дизайн в задната част обаче помага на Edge да изглежда по-малък, отколкото е на практика, когато за първи път го виждам на живо. В интериора най-сериозно впечатление прави изключителното пространство на задния ред седалки. Седнах на шефското място и нямах причина да се оплаквам. В града помагат глезещи опции - паркинг сензори отпред и отзад, както и камера, която допълва вторите. Чувствителен на допир екран се грижи за повечето ви нужди в интериора, но реагира сравнително мудно и е съвсем различен на допир от смартфон, за което се изисква свикване. Активният круиз контрол е удобен, а системата за следене на лентите завърта волана, когато приближите маркировката без мигач. Удобно е, но не позволява да пуснете волана като при Tesla.

А на пътя?
Edge е нагледно олицетворение на американските корени на марката. Това е един от малкото кросоувъри, които не са въртели обиколки на “Ринга” и не се срамуват от това. Напротив - комфортното и поглъщащо всякакви несъвършенства на пътната настилка окачване ще бъде добре прието по нашите хм, несъвършени, пътища. Турбодизелите (два двулитрови - със 180 и 210 к.с.) обичат дългите спокойни преходи, но се справят и с бързо ускорение.

Значи е скучен?
Не съм казал такова нещо. Всъщност добре оборудваният Edge може да е много забавна кола. Просто не е такава, която да ви избие пломбите или да гони Porsche-та по завоите. Версията Sport идва с 20-инчови колела, нов адаптивен волан (системата реагира много добре на смяната на скоростта и втвърдява кормилото). Всъщност управлението е супер прецизно и донякъде създава спортно усещане, което високото тегло и комфортното окачване иначе крият.

Нещо друго важно?
Звукът. Или по-скоро тишината. Ford оборудва Edge с нещо, наречено Активен контрол на шума. Три микрофона в интериора следят за нежелани шумове от двигателя и скоростната кутия и инструктират аудио системата да противодейства с “противоположни звукови вълни”. Аеродинамиката и стъклата също са мислени в тази посока. На този фон климатикът е най-силният източник на шум. Добра работа, Ford.

Кой Edge да избера?
Засега в Европа изборът не е особено труден. Ако предпочитате механични скорости, вашият модел е този със 180 коня. По-големият с 210 к.с. пък идва само с автоматик. И в двата случая става въпрос за 6-степенни кутии. И двете са супер, но автоматикът изостава от конкурентите с осем (BMW) и девет (Land Rover, Mercedes) предавки, което се отразява в разхода. При нашия тест извънградският разход беше 5,9 л/100 км с механичната кутия и 8,3 л/100 км в смесени условия. Автоматикът се задоволи със среден разход от 7,7 л/100 км.

И каква е присъдата?
Доста добра. Edge е не само нетипичен Ford, но и нетипичен представител на класа. Обожава големите разстояния и с радост приема високи пътници както на предните, така и на задните седалки. Багажникът е напълно сравним с този на Q5 и GLC. Двата дизелови двигателя са умно подбрани, така че е въпрос на време Edge да извоюва мястото си сред брутално силната конкуренция в класа.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ