Тествахме новото BMW i3 с по-голяма батерия

29 July 2016 17:02
Тествахме новото BMW i3 с по-голяма батерия
Прочетете повече за:
BMWi3

Това BMW i3 изглежда точно като предишното. Поне по-бързо ли е?

Всъщност не е. Но е тук, защото разполага с опция, за която изобщо не бива да се колебаете. По причини, които не можем да разберем, старата версия все още се продава. Но тя става напълно ненужна, след като новата е тук с 50% по-голям капацитет на батерията. Използваеми са вече 27 кВтч. Това означава реален (а не измисленият тестов) пробег от близо 200 км вместо скромните 130 досега. И това не е всичко. Зарядното на борда е подобрено и вече е съвместимо с бързи зарядни станции. Така че ако намерите такава (в България все още се броят на пръстите на едната ви ръка), i3 ще достигне 80% от заряда си за едва 40 минути.

И къде мога да си го купя?
Добър въпрос, понеже i3 още не се продава у нас. Ако много държите обаче, хората от BMW ще ви помогнат с покупката.

Нещо друго, което да го различава от предишното поколение?
Всъщност колата е същата. Тя продължава да стои на пътя като i3, но се кара по съвсем различен начин. Работата е в това, че предишното i3, със своя мижав пробег от едва 130 км, приличаше на дизелова кола, на която постоянно ѝ свети лампичката за горивото. Допълнителните 70 км не са нещо фамозно, но се оказват психологическа разлика, надвишаваща чистото им процентно значение.

И няма други промени?
Не. Същото чудесно пъргаво, равномерно и тихо управление. Дори шумовете от пътя са почти нулеви, благодарение на тънките гуми. В завой е подвижна и рязка. Интериорът е просторен и добре осветен, дизайнът продължава да е все така шантав.

А мога ли все още да поръчам бензинов удължител на пробега?
Да, и ролята му продължава да бъде спасителна. i3 продължава да не е кола за дълъг път, а двуцилиндровото моторче му осигурява още около 130 км със своето 9-литрово резервоарче. Така че морето е постижимо с едно или максимум две зареждания след изпразването на батерията. Поне докато не се появят бързи зарядни станции по магистралите ни. Но дотогава от BMW ще са готови с още по-големи батерии.
А по-голямата батерия намалява ли обема на багажника?
Не, защото не става въпрос за по-голяма батерия. Тя изполва същия брой и размер клетки, събрани в същата кутия. Просто клетките имат по-добро покритие на катодите.

Да очакваме ли още по-добри батерии?
Според изследване на BMW след десет години батериите ще имат двойно по-голям капацитет за същия размер. При това става въпрос само за литиево-йонните, а вече се разработват и много други, като например литиево-въздушните, за които се говори, че имат голямо бъдеще.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ