Тествахме Ford EcoSport

18 August 2016 10:56
Тествахме Ford EcoSport
Прочетете повече за:
FordEcoSport

Текст: Иван Войков
Фотография: Ивелин Солаков

Какво е това?
Това е новият малък SUV на Ford, който иска да отхапе къс от все по-разрастващия се сегмент на компактните кросоувъри с предно предаване. Идва с опит от страни с лоши пътища, така че би следвало да е добър избор за България. Малък е, но вътре е просторно, а на задния ред спокойно се настаняват и високи пътници. Освен това използва платформата на Fiesta, а в TG обичаме малкия хеч на Ford.

Нямаше ли подобен модел на Ford в Латинска Америка?
Да, но колата, която виждате тук, идва след като обиколи света и се доказа на пазари с огромна местна конкуренция като Индия и Китай. Само че придирчивите европейски вкусове накараха Ford да обнови EcoSport драстично, за да увеличи продажбите и да го направи конкурентен на кросоувъри като Peugeot 2008 и Opel Mokka.

И какви са промените?
Окачването сваля височината с 10 мм и е с нови настройки за европейските вкусове, понеже на нашия континент не обичаме люшкане на каросерията. Това не се отразява негативно по лоши пътища и EcoSport е достатъчно комфортен. Намалената височина пък улеснява качването и слизането. За настройките на окачването фирмата е използвала тестовия си полигон в Белгия. Ford махна резервната гума от вратата на багажника, защото малките лъскави кросоувъри не понасят каквито и да са намеци за произхода си от големите кални всъдеходи. Отварящата се настрани врата на багажника може да ви се види шантава идея, но всъщност е изненадващо удобна.

А в интериора?
Той също е доста променен, но не е така модерен като при новата Kuga. 4-инчовият дисплей е малък и е първото нещо, което Ford ще обнови. Иначе управлението чрез бутони от волана и гласови команди е сред най-добрите в класа. Още базовото ниво на оборудване предлага кожени седалки, аудио с шест колони, дневни светлини и такива за мъгла. По-високото Titanium (+2900 лв.) добавя приятни неща като безключов достъп и прави климатика автоматичен. Глезотии като вентилацията на задните седалки са невиждан в класа детайл.

Какво ще кажеш за двигателите?
Безспорно най-голям интерес предизвиква трицилиндровият EcoBoost (двигател №1 в света за вече изгубихме представа колко години поред), който във варианта си със 140 к.с. обещава да превърне EcoBoost в доста палав. Ако смятате да пътувате на по-големи разстояния е добре да обърнете внимание на 1,5-литровия дизел с 95 к.с. и цели 215 нютона. Той обещава 4,4 л/100 км и 115 г/км въглероден диоксид, което не е зле в съчетание с 5-степенната ръчка. Ако държите на шест предавки, единственият вариант е автоматик в съчетание с 1,5-литровия четирицилиндров атмосферен бензинов мотор със 110 к.с. Той е по-шумен и не така пъргав като трицилиндровия си събрат, освен това харчи доста за тежащ 1275 кг дребосък - 6,3 л/100 км според официалните данни и 7,7 в нашия тест.

Кажи ми кой е най-изгоден
1,5-литровата бензинова версия започва от 30 хил. лв., но срещу още две хилядарки получавате вече натежалия от награди еднолитров трицилиндров дребосък. Това са добре вложени пари. Очаквано дизеловата версия (която харчи точно литър по-малко на 100 км) е най-скъпа (започва от 33 200 лв.), така че ако не пътувате много на дълъг път, можете да я пропуснете.

Сега направи заключение, за да е прегледен текстът...
С удоволствие. EcoSport е интересно предложение в класа. С богата гама от двигатели и изключително компактен, той е готов да отговори на изискванията на разнообразни клиенти. Безспорно интериорът не е най-модерният в класа, но достъпната цена и високото ниво на оборудване компенсират този малък недостатък, който така или иначе Ford скоро ще поправи.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ