Тествахме Aston Martin DB11

05 August 2016 15:17
Тествахме Aston Martin DB11
Прочетете повече за:
Aston MartinDB11

Текст: Джак Рикс

DB11 не е просто нов Aston, а е началото на напълно нова страница за компанията на Анди Палмър. От както става изпълнителен директор през 2014 г. той постига много успехи – договаряне на сделка за двигатели и електрически запаси с Mercedes, разработи хиперколата AM-RB 001 заедно с Red Bull Racing, съживи подмарката Lagonda и изстиска всяка капка потенциал от застаряващата гама извънредни проекти като Vantage GT8 и ръчния V12 S. Този нов DB11 обаче е моментът, в който неговият план става ефективен.

Колата включва ново, по-твърдо алуминиево шаси, леко по-големи размери от тези на DB9, 5.2-литров V12 двигател с туин-турбо и 608 к.с, изчистен стил и нова електронна архитектура, предоставена от Mercedes. Тези характеристики са основните данни, но важното е какво ще бъде началото този автомобил: седем коли в следващите седем години – включително нов Vantage, Vanquish, кросоувър DBX, няколко седана на Lagonda и хиперколата, за която стана ясно по-горе и, разбира се, евентуално връщане към рентабилност.

DB11 е 2+2 GT, проектиран да изминава километър след километър с копринена елегантност, но с възможност да покаже балистична промяна на темпото и прилична пъргавина, ако решите да се превъплътите в ролята на състезател. В рамките само на няколко километра шофиране, изводът е следният: DB11 и писта не трябва да се срещат, но ако говорим за обществен път – смятайте го за покорен. Тази формула, включваща пристрастие към шосейната мрежа, предноразположен двигател и задно задвижване са част от кръвната линия на DB, разбира се и екстравагантно добрият външен вид.

Aston трябва да прави „най-красивите коли в света“ и DB11 е точно това – нещо прекрасно, но ужасно много зависи от спецификациите. Нови ивици на покрива – налични в чист алуминий, цвета на каросерията или черно могат да превърната колата от елегантна в претруфена само с едно кликване с мишката на пристрастяващия онлайн конфигуратор.

Формите на DB11 дори навлизат във водите на аеродинамиката. Vulcan-ските странични ивици изглеждат добре, но също така изпускат налягането от арката на колелата. Докато отзад въздухът минава през смукватели в C-колоната, в капака на багажника и след това навън през тесен отвор, създаващо вертикална струя от бурен въздух, който служи като виртуален спойлер. Дали работи или не, не е важно пред гениалността на тази идея.

Aston твърди, че по-дългото с 65 мм междуосие, по-голямата широчина с 22 мм и цялостното увеличение на дължината с 50 мм спрямо DB9 освобождават 10 мм повече височина отпред плюс 54 мм височина на задните седалки и 87 мм повече място за краката отзад.

Част от интериора включва кожа на вратите и около екрана на навигацията. Ако почукате металните лостчета с ноктите си ще чуете успокояващ звън, също така ще усетитее студената хладина на врътката за звука на волана.

Позицията на седене е ниско, но това не е проблем за видимостта, дебелата А-подпора леко пречи, но все пак това е Aston, обсипан е в скъпи материали, а сега и информационно-развлекателна система в колата, също взета от Mercedes и създадена с осем-инчов централен екран и 360 градусови камери като стандарт, е съвременна и наистина работи.

Двигателят не е от Mercedes, но ще има 4-литров туин-турбо V8, който ще се предлага в новия Vantage следващата година. Той би могъл да бъде вкаран в DB11 в близкото бъдеще, но засега автомобилът ще остане с 5,2-литровия V12. 608 к.с, 6500 об/мин и 700 Нм между 1500 и 5000 об/мин правят Aston-а най-мощният DB модел. И за нещо тежащо 1170кг (с 10кг повече от DB9) ускорението от 0 до 100 за 3,9сек и Vmax от 320 км/ч са доста впечатляващи!

Неизбежен обаче е фактът, че не разполага с една и съща дълбочина на звука, в сравнение със своя 6-литров предшественик. Надминавайки 3000 оборота в минута се стига до точката, където турбото започва да пее и тягата достига максимума си, и се получава една стена от звук – такава, каквато само 12 цилиндъра могат да генерират. Това е процъфтяващо, ръмжащо надигане на гласа на автомобила, което си струва да слушате през цялото време до ограничителя при 7000 об/мин, но има по-малко дълбочина, по-малко слоеве, няма трещящи гръмотевици.

Звукът настрани, от гледна точка на представяне, DB11 прави голяма крачка напред. Можете да намерите турбо лага, ако желаете да го потърсите, но количествата въртящ момент под десния крак са постоянни. На магистрала колата не се интересува дали се движите с 80км/ч или 240км/ч, звучи тихо и съвсем ненатоварено. На бърз, второстепенен път усещате как инстинктивно искате да превключите на следващата предавка от осемстепенната скоростна кутия ZF на около 4500 оборота.

Но.. DB11 не може да се нарече спортна кола, защото се усеща по-широк от платното. Движението може да се изглади чрез настройване на адаптивните амортисьори чрез три режима на работа – GT, S и S+, така контрола върху автомобила става забележимо по-стегнат.

С амортисьорите и задвижващата система в S+ режим, DB11 показва колко здраво сцепление има, и колко добре реагиращи могат да бъдат педала на газта и волана. Но теглото трябва да се управлява, натискайте стоманените спирачки една идея по-рано, отколкото си мислите. Стоманените са предпочетени пред карбоновите заради чувствителността, която те предлагат, дори без никаква топлина в тях.

Всичко трябва да бъде преценено на време и потокът на движение ще бъде гладък. Ако не го направите, ще усетите тежестта, залитаща към външните гуми и бутаща окачването до краен предел, но в нито един момент няма да почувствате DB11 прекалено твърд. Това е автомобил, проектиран да се огъва с пътя, дори и в най-агресивните си настройки.

Aston Martin много добре познава клиентите си и точно това е причината качеството на DB11 да е такова – това, че на подходящо избран път представянето на колата може да бъде виртуозно, но през другата част от времето може да поглъща 11,3 л/100 и че може да ви изолира от задръствания и пътища с напукани повърхности. Това е, по какъвто и начин да го измервате, значителна стъпка напред спрямо DB9, който замества, но не се опитва да бъде твърде скандално различен. Солидно начало за бъдещо портфолио, което ще бъде осеяно с по-лъскави и по-бързи автомобили от този, но никой от тях няма да е толкова подходящ да бъде използван всеки ден, където и да сте се запътили.

Джак Рикс разходи Aston DB11 през цяла Европа. Четете за пътуването, което включваше и България, в новия брой 155 на TG. На пазара в началото на септември!

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ