Тествахме 1-литровата турбо Skoda Octavia

17 September 2016 15:02
Тествахме 1-литровата турбо Skoda Octavia
Прочетете повече за:
SkodaOctavia

Какво е това?

Skoda Octavia, която е нещо като исполин сред семейните хечове. Тук е въоръжена с еднолитров трицилиндров бензинов двигател. Което може би ще се окаже точно толкова глупаво, колкото да задвижиш танкер с двутактово моторче от косачка. Идеята на новия турбо мотор е да замести стария базов 1,2-литров двигател.

И как е мощността? Има ли изобщо някакви коне под капака?

Всъщност, понеже това е турбо мотор, данните са впечатляващи. Получавате 115 к.с. и 200 Нм, последните - между 2000 и 3500 об/мин. И понеже Octavia е доста далече от сравнения с танкер по отношение на собствената си маса (тази версия тежи едва 1150 кг), то двигателят не се затруднява изобщо да я премества.

Audi наскоро сложи този двигател и в A3, нали?

Да, съвсем същия, и доста харесахме резултата. Всъщност, стига да не вярвате на маркетинговите глупости за ниските вредни емисии или не преследвате рекорди с пробег от над 1100 км с едно зареждане, двигателят може да е много приятна изненада.

Значи тази Skoda е едно по-евтино, но по-голямо Audi?

Не съвсем. Когато карахме A3 с този двигател, единственият симптом, по който можеше да се познае, че двигателят е запален, бе стрелката на оборотомера. При чешкия хеч има не сериозни, но забележими вибрации в скоростния лост и педала на газта, които категорично известяват, че под предния капак работят нечетен брой цилиндри. Дайте газ и тези вибрации изчезват. При това първа и втора са толкова точно настроени, че силното ускорение напълно ще погълне вниманието ви. Е, не е спортна кола, но е приятно настроена такава.

Еднолитровият турбо мотор набира обороти чисто и гладко, а звукът му е приятен. Обещаната стойност от 9,9 секунди до 100 е перфектно реалистична. Вдигнете скорост и излезте на магистрала на някоя от високите предавки, за да се почувствате, сякаш сте си сложили заглушители на ушите. Като изключим вибрациите на празен ход, Octavia се справя с липсващия цилиндър забележително.

Добре, а как е разходът на гориво?

В лабораторни условия той се ограничава до 4,5 л/100 км. Ние я карахме яко и според бордовия компютър харчихме в горната част на шестте литра - около 6,7-6,8на сто. Добри стойности, макар и не забележителни. Което потвърждава, че от трицилиндровото нашествие има смисъл и някои марки се справят много добре с него.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ