Караме цялата гама на Can-Am в Трансилвания

28 October 2016 16:48
Караме цялата гама на Can-Am в Трансилвания
Прочетете повече за:
Can-AmDefenderMaverick

Почти 600 години след любезното посрещане на турците от Влад Цепеш в Трансилвания се отправяме към същите гори и ще управляваме цялата гама на Can-Am. Задачата преди да преминем на скоростното каране с най-бързото UTV - Maverick X3, е ютилити полигон с Defender. Това е основното работно животно на Can-Am, който произвежда не само машини за скорост и емоция. Това са добичета, които могат буквално всичко и започват от там, където другите се повалят. Звучи гръмко, но това UTV е доста по-способно от пикап или лекотоварен камион заради размерите и функционалността си.

Машината разполага с всички нужни атрибути за движение по пътищата – има мигачи, фарове и регистрационна табела. Дори и клаксон. Максималната скорост е ограничена на 60 км/ч, но това е предостатъчно за горските терени.

Defender T1b разполага с товарен борд, който само с издърпването на един лост може да се превърне в самосвал. Отзад има всякакви видове приставки за разделяне на легена, за закачане, за удължаване на височината във всички страни, дори има две поставки за напитки на вратата. Която се и откача, за да се товари по-лесно.

 

В купето всичко около седалките е създадено с една идея – практичност. Пред пътника до шофьора има кутия, която става куфар с 11 литра обем и може да вземете със себе си. В цялото купе има най-различни ниши с повече от 60 л обем. И множество поставки за напитки.

Влизането става с едно движение, защото кабината е висока. Което прави дизайна не един от най-красивите, направо спрямо Maverick си е работното добиче в гамата. Но пък спортното UTV не може и 10% от това, което прави Defender като работник.

 

Трасето започва със стръмно изкачване. Включвам на бавни предавки и 4х4 от бутон на таблото. Воланът е странно лек, а газта не е нервна и лесна за управление. На върха следва равен терен и включвам на бързи предавки. Двигателят е пъргав. Все пак е Rotax. В модела има два варианта – 800 и 976-кубикови с 50 и 72 к.с., а максималният въртящ момент е 67 и 82 Нм. Кутията е вариаторна тип CVT с Quick Response System (QRS) за плавно подаване на мощност на бавните предавки. За по-голямо удобство има система за подпомагане при спускане, а задният диференциал е Gear-on-Gear. На тръгване хората от Can-Am дават две препоръки – постоянна газ, а не помпане, и избягване на прекомерни наклони. Мисля за това когато виждам много голям ров отпред. Огромен е. Как ще успее да го преодолее тази машина с тези малки гуми? Подавам леко и стабилно газ, воланът се контрира лесно и с бавна скорост Defender преминава като на шега. Наистина ли? Искам да опитам пак. Въртим няколко обиколки. Има страшно много кал и локви. Странно е колко сигурен се чувствам вътре, при положени, че всичко е открито. Е, моята тестова версия има предно стъкло, поради което не ми трябват очила на каската, но останалите в колоната са без. Не си спомням кога за последно съм се радвал, че машината, която карам, има предно стъкло.

 

Maverick Х3 е за ентусиасти. Според проучването на Can-Am 70% от клиентите се да с агресивно спортно управление и приключенци. Винаги карат бързо, искат способно окачване на различните терени, не спират да изследват нови територии. Искат баланс между динамика и надеждност. Едва 5% са състезатели. В Can-Am се целят към тотална хегемония в сегмента с предлагането на мощни, комфортни, бързи машини, които са приятни за управление и с чудесен дизайн.  

 

Мощността от 3-цилиндровия Rotax двигател е цели 154 к.с., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч се извършва само за 4,9 сек. Максималният въртящ момент вече е 153 Нм. Маса? Лесна е за запомняне – 666 кг.

 

Тук има старт бутон в централната конзола. Воланът е малък, а управлението на предавателната кутия идентично като с Defender. Седалката се регулира на височина и в дълбочина, както и волана. Can-Am са горди, че шасито е с 50% по-яко и с 20 на сто по-леко от най-близкия конкурент. Сега разбирам защо Никой Гочев си е купил Х3 за следващия сезон. Окачването е с триъгълни носачи и 4-точково отзад, а просветът вече 35,6 см. Бързите предавки тук са наистина бързи. Подавате газ на максимум и трябва да държите волана сериозно. В противен случай отивате в графата, където често са руската група. Х3 има турбо, но не се усеща турбо дупка. Мощността идва равномерно и в огромни количества. Причината е, че турбината вече се прави от Can-Am и е настроена специално за модела. Лесно е да се увлечете, а виждам, че го правят две от най-големите имена в моторните спортове – джимхана легендата Кен Блок и баха гуруто Би Джей Боудуин. Двамата участват в клип за Maverick и показват истинските му способности.

 

Пълният текст на материала четете в новия брой на сп. BBC TopGear България 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ