Ferrari: "Би било лудост да турбинираме V12!"

12 May 2017 08:55
Ferrari:
Прочетете повече за:
FerrariV12ДвигателиХибриди

Само си представете Ferrari с V12 двигател с турбо пълнене! Не би ли била това ултимативната хипер-кола и най-мощното и бързо конче на всички времена?! Бихме предположили, че би било така, но нещо в нас подсказва, че не е редно, а слава Богу шефът на компанията Серджо Маркионе мисли точно така.

"Нашият началник на двигателните разработки ми каза, че би било абсолютна лудост да сложим турбокомпресор на V12 двигател, за това отговорът е не. Ще бъдат с атмосферно пълнене и хибридна система", казва Маркионе пред Autocar. Една изключително добра новина в днешния свят на даунсайзинг, съобразяване с разхода на гориво и вредните емисии. Колкото и да е съвършена (а те все още далеч не са) една турбо технология то тя никога няма да може да се сравни с усещането предоставяно от един изкусен атмосферен двигател с неговия звук, отзивчивост и безкраен работен диапазон. А в този смисъл надали има по-съвършени произведения на изкуството от атмосферните V12 агрегати на Ferrari! Само си помислете за двигателите на F12, 812 Superfast и LaFerrari! Акустичната и сетивна нирвана, която създават е несравнима с нищо създадено до днес в двигателния отсек на автомобил...

Все още обаче, в преследване на повече мощност, Ferrari работят в тази посока под формата на хибридизация. "Целта да имаме хибридни модули и електрическо задвижване в коли като тези не е традиционната, която си поставят повечето. Ние не се опитваме да постигнем две цели. Ние само се опитваме да подобрим представянето на пистата", споделя още Маркионе. Ние се усмихваме като чуваме това. Нали не сте си и представяли употребата на 812, например, като Prius?!

V12 двигателя на Ferrari в неговата актуална форма е далеч под EU6B регулациите за емисионните нива в Европа, които ще важат през следващите няколко години. EU6C стандартът ще бъде предизвикателство според техническия шеф на Ferrari Михаел Лейтерс, но инженерите на компанията вече имат решение. Но какво е положението с ултра-ниските регулации за емосиите ULEV, които трябва да влязат в сила през 2021? Те "ще бъдат покрити от хибридното V12 задвижване".

Интересното е, че отколешния конкурент на Ferrari - Lamborghini, също ще остане верен на атмосферните V12 двигатели, като се очаква наследника на Aventador да е също такъв, но не се очаква да се появи преди 2022, тъй като Стефано Доменикали потвърди, че актуалния модел все още има около 5-6 години на пазара. Говорейки за Доменикали и Маркионе, през изминалия месец, изпълнителния директор на Ferrari коментира, че "има много уважение към своя колега", но "доста хора си купуват Lamborghini, защото не могат да се доберат до Ferrari". Не знаем до колко това е истина, но обичаме такива междубрандови закачки, а и очевидно от това печелим всички ние, защото поне още 10-тина години ще се радваме на уникални атмосферни V12 двигатели! Да живее Италия...

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ