McLaren гледа към 4х4 бъдеще

13 July 2017 14:43
McLaren гледа към 4х4 бъдеще
Прочетете повече за:
McLarenAWD4x4

Докато много производители на супер-коли вече приеха за задължително предаването на стратосферичните си мощности през четирите колела към асфалта, McLaren все още остават решително обвързани с конфигурация със задно задвижване. Това обаче може да се промени в бъдеще.

В разговор с Car and Driver по време на фестивала на скоростта в Гудууд, изпълнителния директор на McLaren Automotive Майл Флюит признава, че лимитът на сцеплението се появява на хоризонта.

Все още не сме го достигнали, но бих казал, че се доближаваме до лимита“, казва Флюит. „Не планираме задвижване на четирите колела в момента, но осъзнаваме, че това е посоката, в която може би бихме искали да поемем.“

Причината за стремителното обмисляне на преминаването към задвижване на всички колела е в това, че автомобилите вече имат прекалено мощност, с която задните колела да се оправят сами при предаването и към пътя. McLaren 720S е най-мощния, неелектрифициран модел до ден днешен, изпращаш 720 конски сили само към задната ос. Хибридът P1 насочва както двигателя с вътрешно горене, така и електромоторите също към задните колела, което означава малко над 900 за стандартната версия и 1000 в GTR.

Все пак обаче, в интервюто Флюит намеква да не очакваме адаптирането на конвенционално механично задвижване на четирите колела. „Нашата хибридна архитектура ще бъде гъвкава и от инженерна гледна точка няма смисъл да прекарваме кардан през средата на колата“. И така, бъдеща компановка със задвижване на четирите колела от McLaren най-вероятно ще постави електромотор на предната ос и двигател с вътрешно горене задвижващ задната.

Преди тази промяна да стане действителност, обаче, McLaren очевидно обмислят друга промяна в своята концепция. Вместо да поставят двигателя във своята собствена задна подрама, Флюит иска да захване двигателя директно към гърба на пасажерския кокпит (карбоновия монокок, за който вече доста сме говорили) и скоростната кутия за него. Това е класически похват взаимстван от състезателния опит на компанията в болидите, но ще изисква известно време за рафиниране при приложението му в улични автомобили, за да не създаде неприятно усещане в клиентите на компанията. Идеята със сигурност ще помогне на англичаните да направят още по-мощни своите супер- и хипер-коли, но дали отново няма да пострада усещането, точно в момент, в който най-накрая разбраха, че науката и цифрите не са всичко за един подобен автомобил?! Ще разберем скоро...

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ