Още от както Lotus започнаха да загатват за новата си хиперкола Evija, обещанията бяха, че ще останем смаяни. Тя вече е факт и резултатите са истински впечатляващи.

От Lotus казват, че Evija ще може да се похвали с невероятните 1973 конски сили, които стигат до асфалта с помощта на четири електродвигателя. Всеки един от тях разполага с 493 к.с.
Мощността идва от средноразположена 2000-киловатова литиево-йонна батерия, като за задвижването се грижат всичките четири колела. Според Lotus, времето за ускорение от 0-100 км/ч ще бъде по-малко от 3 секунди. Интересното в случая е, че Evija ще се нуждае от още само 3 секунди за да достигне 200 км/ч и ако разполагате с нужната смелост, 300 км/ч за 9 секунди. Очаква се максималната скорост да е близо до 321 км/ч.

Неговите електрически двигатели, могат да предават енергия на всяко колело при необходимост, за постигане на оптимално сцепление и маневреност. Режимите на управление са общо пет – максимално разстояние, градски, туринг, спорт или писта. Те позволяват на Evija, да се адаптира към всяка възможна среда.
Обхвата на колата е 400 километра, което може да не е много, но пълното зареждане ще отнема само 9 минути. Разбира се, има уловка. За да се достигне такава скорост на зареждане, е нужно 800-киловатово зарядно, което все още не съществува. Възможно най-мощното зарядно в момента (350 киловата), може да зареди батерията на хиперколата до 80% за 12 минути.

В света на електрическите автомобили, Evija със сигурност ще се отличава с лекотата си. Това е първият Lotus, който разполага с изцяло карбонов монокок и заедно с всички включени в него компоненти, би трябвало да тежи около 1680 килограма.
Самата аеродинамична форма и стратегически разположените аеро канали, съчетани с активния заден спойлер, спомагат за залепването на колата към асфалта.

За брутална хиперкола с толкова много мощност, откриваме изненадващо много технологии. Lotus казва, че Evija ще бъде първата серийна кола, използваща лазери за фарове, като вероятно сте забелязали и липсата на огледала, както и дръжки на вратите. Камери ще осигуряват видимост за водача назад, а вратите ще се отварят дистанционно чрез ключодържателя.

Взимайки предвид мощността и факта, че от колата ще бъдат произведени само 130 броя в световен мащаб, вече можем да предположим, че цената няма да е никак малка. Очакваните цифри варират между 3,2 и 4,3 милиона лева.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации