Формула 1 се отказва от новите гуми?

05 November 2019 11:50
Формула 1 се отказва от новите гуми?
Източник: Toro Rosso
Новите гуми на Pirelli за сезон 2020 във Формула 1 може и да не влязат в употреба догодина, след като получиха много критики от пилотите след петъчните свободни тренировки в Остин миналия уикенд.

Всеки един пилот получи по два комплекта от новите сликове за 2020, като обратната информация беше, че те не дават достатъчно сцепление, макар и времето да беше неочаквано студено, а на пистата все още нямаше достатъчно отложен каучук.

След това темата дали новите гуми са крачка напред беше обсъждана и на редовната среща на шефовете на отбори с шефа на Формула 1 Чейс Кери в събота сутрин. Засега изводът е, че информацията, събрана от отборите в петъчните тренировки трябва да бъде допълнително проучена и ако резултатите се окажат негативни, но световният шампионат да продължи да използва гумите версия 2019.

Решението може да бъде взето още преди следващите тестове на новите гуми – на двудневните изпитания в Абу Даби на 3 и 4 декември, веднага след последния старт за сезона.

„Мисля, че поведението на новите гуми в петък беше доста различно от това на тези, които тествахме в Барселона – обясни шефът на Ferrari Матиа Биното. – Целта не е новите гуми да са по-бързи, не търсим по-добра деградация, но пък те показаха, че имат по-широк работен диапазон и се справят по-добре с прегряването, така че всичко това трябва да се анализира. А информацията и реакциите на пилотите не са позитивни.”

В същото време шефът на Racing Point Отмар Шанфауер е на мнение, че е неизбежно новите гуми да отпаднат от програмата за следващия сезон.

„Новите сликове не осигуриха това представяне, което ни бяха обещали от Pirelli – обясни Шафнауер. – Мисля, че нямаме избор, освен да се откажем от тях.”

Шефът на Pirelli във Формула 1 Марио Изола настоя, че тестовете в Остин не са били представителни за възможностите на новите гуми и обясни, че през декември в Абу Даби ще бъде събрана много повече информация.

„Пистата в Остин беше много студена, колите са създадени, за да работят със сегашните гуми, нямаше дълги серии от обиколки, а новите гуми са проектирани основно да се намали прегряването им – заяви Изола. – Намаляването на прегряването означава по-постоянно поведение на гумите в дълги серии от обиколки, а това няма как да се провери за пет обиколки.

„Реакциите от Щатите са много интересни – допълни Изола. – Отборите критикуват гумите за 2019 от началото на сезона и ако оценката и на новите сликове е негативна, трябва да разберем защо. В хода на развитието на тези гуми имахме позитивни реакции от отборите, а сега получихме напълно различен резултат. Това трябва да се изясни, иначе ще се получи безкрайно въртене в кръг и никога няма да прогресираме.”

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ