Еванс фаворит за мястото на Танак?

06 November 2019 16:33
Еванс фаворит за мястото на Танак?
Източник: wrc.com
№1 в M-Sport Елфин Еванс е фаворит да замести новия световен рали шампион в тима на Toyota за следващия сезон. Естонецът обяви малко след като спечели титлата в рали „Каталуня”, че преминава в Hyundai. Миналата седмица уелсецът е бил на посещение в базата на Toyota във Финландия, а според непотвърдена информация при Томи Макинен на среща е бил настоящият първи пилот на Hyundai Тиери Нювил. Източници от Hyundai обаче отрекоха за посещението на Нювил във Финландия.

Медиите и част от анализаторите смятат, че 6-кратният световен рали шампион Себастиен Ожие също може да заеме мястото на Танак, като французинът има договор със Citroen до края на 2020, а вече обяви, че в края на 2020 ще сложи край на кариерата си. Освен това се появиха информации, че в договора на французина със Citroen има клауза, която няма да му позволи да кара за друг тим, дори и да си тръгне предсрочно.

Шефът на M-Sport Малкълм Уилсън и босът на Toyota Томи Макинен все още не са коментирали информацията за Еванс, но от тима потвърдиха, че финландецът има високо мнение за Елфин и е бил впечатлен от представянето му този сезон.

Еванс прекара един ден в базата на Toyota в Пуупала, като е разгледал базата и се е срещнал с някои от шефовете на отбора.

Елфин има 86 старта в световния шампионат, всичките с автомобили на Ford, по-точно Fiesta. През 2016 той спечели титлата на Великобритания с кола на M-Sport, а световния шампионат има 1 победа – през 2017 в домашния му старт с Fiesta WRC.

След рали „Германия” тази година Малкълм Уилсън заяви, че ще е „лудост”, ако M-Sport изпусне Еванс или другия пилот на тима Теему Сунинен след инвестициите, които отборът е направил в развитието им.

Тим шефът на M-Sport Ричард Милнър пък допълни, че ще направи всичко по силите му, за да задържи Елфин и за догодина.

Трансферът на Танак в Hyundai предизвика огромен трус сред заводските отбори и вече са възможни всякакви комбинации, като само в Hyundai изглеждат ясни: Нювил и Ойт ще карат с пълна програма, а Дани Сордо и Себастиен Льоб ще си делят третата кола, но програмата на 9-кратния световен рали шампион все още не е потвърдена.

Договор с Toyota за догодина има само новият шампион в WRC2 Кале Рованпера, а договорите на досегашните пилоти Крис Мийк и Яри-Мати Латвала изтичат в края на този сезон. И двамата преговарят с Макинен за догодина, но все още не са стигнали до договорка.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ