Идват вълнуващи електромобили

06 February 2020 09:12
Идват вълнуващи електромобили
Идват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобилиИдват вълнуващи електромобили
Aspark Owl

Този странно именуван хиперкар беше наскоро разкрит от японски стартъп в Дубай, като планираното му производство ще започне в Италия през 2020 г. Четирите му електромотора черпят сила от 64-киловатчасова батерия, за да генерират мощност от 1985 к.с. Спринтът от 0-100 км/ч би трябвало да отнема около 2 секунди, поне на теория. Карбоновата конструкция донякъде компенсира тежката батерия и спомага за общо тегло от 1900 кг. Ако искате да се сдобиете с един от тези автомобили, ще трябва да изпратите на Aspark невъзвръщаем депозит от 97 000 лева, което обяснява до голяма степен, защо все още 50-те планирани броя не са разпродадени.

Ferrari EV

Наскоро изтекли технически скици от патентното ведомство, разкриват  малка част от плана на Ferrari за влизане в класа на изцяло електрическите автомобили. Чертежите подсказват задвижване на всички колела, посредством отделен електромотор на всяко едно от тях. Моделът ще излезе в двуврат вариант (възможно и 2+2), като ще разполага с пропорции подобни на 812 Superfast. Звучи добре, но пред пътя на този електрически модел стоят няколко препятствия. Инженерите трябва здраво да се потрудят над сложното съотношение между теглото, пробега, динамиката и още куп дреболии. В едно сме сигурни – Ferrari няма да се хвърлят на сляпо в тази рискова зона, затова и не очакваме да видим въпросният модел преди 2025.

Genesis Esentia

Genesis бързо си проправи път в горните етажи на автомобилната индустрия. През 2018 г. (две години след пускането на първия си самостоятелен модел) фирмата разкри разкошният електрически гран турър Essentiа на автомобилното изложение в Ню Йорк, като имаше и намек, че това е визуализация на бъдещ производствен модел. Все още не са представени конкретни подробности като ускорение и мощност, но инвестицията на Hyundai в Rimac може да помогне на Genesis да създаде един истински конкурентен електрически спортен автомобил. Повече може да прочетете ТУК.

Honda Sports EV

Honda потвърди, че платформата, която е разработила за градския автомобил E, ще бъде в основата на пълната гама електрически модели през 2020, а един от тях вероятно ще бъде базиран на концепцията Sports EV от 2017 г. Патентните изображения открити през 2019 г., предполагат, че купето ще пристигне в шоурумите с актуализиран дизайн и силует, напомнящ на автомобил със средноразположен двигател. Ръководителите на проекта не са потвърдили публично, че концепцията ще породи производствен модел, но определено ще следят интереса на клиентите преди да вземат окончателно решение.

Lotus Evija

С идеята за този извънземен хиперкар, създателят на Lotus Колин Чапман, определено би поставил под въпрос собственото си мото – „лекотата е най-добрият начин за правене на нещата“. Williams Advanced Engineering ще помага на британската марка за разработването на модела, който обещава невероятна производителност и изумителен външен вид. Evija ще разполага с близо 2000 к.с. (1973 ако трябва да сме точни), тегло от 1680 килограма и 70-киловатчасова батерия. Ще бъдат създадени само 130 броя, като производството се очаква да стартира в средата на тази година. Повече може да прочетете ТУК.

Maserati GranTurismo/GranCabrio

От Maserati потвърдиха, че първият им електрически модел ще запълни празнотата, която бе създадена от наскоро пенсионирания GranTurismo, когато влезе в производството през 2021 година. Следващият GranTurismo (ако изобщо се казва така) ще се появи на бял свят като 2+2 купе, а година по-късно ще видим и наследника на GranCabrio. Италианската компания обещава, че всеки модел (в своята съответната гама) ще предложи опция за електрифицирано задвижване – изцяло или хибридно.

Pininfarina Battista

Pininfarina еволюира от дизайнерска къща и производител по договор към автомобилен производител. Да, от тези истинските. Компанията поставя последните щрихи по хиперколата си на име Battista, разработена с технологии, предоставени от Rimac. Очакваната мощност е впечатляващите 1900 к.с. (точно толкова, колкото има и C_Two), но от Pininfarina държат да подчертаят, че двете коли няма да са изцяло идентични, защото ще има промени по задвижването. Производството на Battista ще бъде ограничено до 150 бройки в световен мащаб, а доставките се ще започнат през 2020 г. Повече може да прочетете ТУК.

Rimac C_Two

C_Two (подходящо име) е вторият производствен автомобил, пуснат от базираната в Хърватия Rimac. Купето с мощност от 1900 к.с. е способно да достигне до 411 км/ч, благодарение на четири електромотора. Спринтът до 100 км/ч ще се осъществява за близо 2 секунди, което (ако се случи) ще го направи един от най-бързите серийни автомобили в света. Rimac ще представи производствената версия на C_Two на автомобилното изложение в Женева през 2020 г. и планира да достави първата от 150-те бройки до края на годината. Повече може да прочетете ТУК.

Tesla Model S Plaid

Tesla е в последните етапи на тестване на по-бърз и по-мощен вариант на Model S, който е оборудван с три електромотора и се казва Plaid. Добавянето на още един мотор ще изисква използването на по-голяма батерия, затова инженерите настройват шасито на седана на „Нюрбургринг“, където Tesla се надява да засрами Porsche, като победи рекорда на Taycan.

Tesla Roadster

Втората генерация на Roadster беше разкрита през 2017 и по непотвърдени данни, трябва да влезе в производство между 2020 и 2021 г. Този автомобил обещава много – гигантска 200-киловатчасова батерия и пробег от близо 1000 километра. Забравихме да споменем най-важното – ускорение от 0-100 км/ч за 1,9 секунди. Всичко това звучи малко налудничаво на фона на това, което се случва в момента, но не сме притеснени. Tesla са известни с това, че не спазват амбициозните срокове, които си поставят. Това ни навежда на мисълта, че когато стане време Roadster да се покаже на бял свят, най-вероятно технологиите ще са достатъчно напреднали за да осъществят амбициозните цели на марката. Повече може да прочетете ТУК.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ