Невероятните арт коли на BMW (Част I)

09 February 2020 08:00
Невероятните арт коли на BMW (Част I)
Невероятните арт коли на BMW (Част I)Невероятните арт коли на BMW (Част I)Невероятните арт коли на BMW (Част I)Невероятните арт коли на BMW (Част I)Невероятните арт коли на BMW (Част I)Невероятните арт коли на BMW (Част I)Невероятните арт коли на BMW (Част I)Невероятните арт коли на BMW (Част I)Невероятните арт коли на BMW (Част I)Невероятните арт коли на BMW (Част I)
Прочетете повече за:
BMWИзкуствоКолекция

От 1975 г. насам, общо 19 известни художници създават “BMW Арт коли” на базата на актуални за времето си модели на марката. Всичко започва, когато френският автомобилен пилот и любител на изкуството Ерве Пулен обединява усилия с тогавашния директор на BMW Йохан Нерпаш и художникът Александър Калдер. Тяхната цел е да съчетаят артистичното съвършенство с един страхотен автомобил.

Александър Калдер - BMW 3.0 CSL (1975)

Гореспоменатият обект се оказва BMW CSL с 3,0-литров шестцилиндров редови агрегат, който разполага с 480 к.с. Пулен го кара на „24 часа на Льо Ман“, където автомобилът мигновено става любимец на публиката. За жалост, французинът е принуден да се оттегли от състезанието поради технически проблеми.

Франк Стела - BMW 3.0 CSL (1976)

Американският художник Франк Стела използва дизайн, който наподобява графична хартия, за да подчертае всяка извивка и вдлъбнатина на CLS, като резултатът дава съвсем ново значение на термина „триизмерен“. Колата върху която Стела твори е CLS, който е способен да развие близо 340 км/ч, благодарение на редови шестцилиндров агрегат с мощност от 750 к.с.

Рой Лихтенщайн - BMW 320i Turbo Group 5 (1977)

Година по-късно, BMW успешно се справят с механичните проблеми и тяхната трета “Арт кола” успява да се нареди на първо място в своя клас в Льо Ман и на десето място в общото класиране. Американският художник Рой Лихтенщайн (1923-1997) е широко признат за един от основателите на поп арт движението.

Анди Уорхол - BMW M1 Procar Group 4 (1979)

Анди Уорхол (1928-1987) е друга ключова фигура в американската поп арт култира. С работата си върху M1, Уорхол се опитва да създаде „ярко обрисуване на скоростта“ чрез жизнена цветова схема върху състезателната версия (470 к.с.) на един от най-емблематичните автомобили на BMW.

Ернст Фукс - BMW 635CSi (1982)

Това е първата „Арт кола” на BMW, която е базирана на сериен модел, а не на състезателен автомобил. Дизайнът на Ернст Фукс (1930-2015) е бил предназначен само за показ, което означава, че никога не е излизал на пътя или пистата. Австрийският художник е известен с любовта си към ярки и живи цветове, като това определено си проличава в този случай.

Роберт Раушенберг - BMW 635CSi (1986)

„Мисля, че мобилните музеи са страхотна идея. Тази кола е олицетворение на мечтата ми“, казва Роберт Раушенберг (1925-2008), след като експериментира с фотографски техники, показващи екологичните проблеми, които създава автомобилната индустрия. 635 CSi разполага с шестцилиндров редови агрегат (221 к.с.) и подобно на предшественика си, остава само и единствено музеен експонат.

Майкъл Джагамара Нелсън - BMW M3 Group A (1989)

Темата на следващото изпълнение на Майкъл Джагамара Нелсън е „Аборигенска абстракция“. Той успява да представи корените си по интересен начин и създава геометрична интерпретация на австралийската дива природа в творбата си. Неговото платно е четирицилиндровото BMW M3, което разполага с 300 к.с.

Кен Доун - BMW M3 Group A (1989)

Същият модел бива използван от друг австралийски художник, но резултатите са напълно различни. Това ярко представяне на австралийската дива природа е типично за художника Кен Доун, който в случая е вдъхновен от австралийските папагали и риби. „И двете са красиви и се движат с невероятна скорост. Исках моята „Арт кола“ да изразява същото“, казва творецът.

Матацо Каяма - BMW 535i (1990)

Подобно на гореспоменатите два броя 635CSi, тази Е-34-ка e направена за да бъде музеен експонат. Японският художник Матацо Каяма (1927-2004) успява да даде на този бърз седан щипка от „японския чар“, чрез използването на специална техника. Резултатът е меко казано бляскав.



Източник: BMW

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ