Защо Chiron се роди тайно?

21 February 2020 10:23
Защо Chiron се роди тайно?
Източник: Bugatti
Защо Chiron се роди тайно?Защо Chiron се роди тайно?Защо Chiron се роди тайно?Защо Chiron се роди тайно?Защо Chiron се роди тайно?
Възродената легендарна марка Bugatti рядко пуска нови модели, но всеки един от тях е събитие – дори и тези, които всъщност никога не стигат до серийно производство. Ако изобщо този термин може да бъде употребен за Bugatti.

За да научим някои интересни неща относно раждането на Bugatti Veyron, ще трябва да се върнем малко по-назад във времето, за да си припомним трудностите на Bugatti в края на миналото десетилетие.

През 2009 Bugatti представи концепта 16С Galibier с идеята, че серийната му версия ще е наследник на Veyron. Но през 2011 се появиха сериозни слухове, че моделът с 4 врати на Bugatti се е сблъскал със сериозни проблеми и когато стигне до серийно производство ще е със съвсем различен дизайн от този на концепта. Но Calibier така и не стигна до серийно производство. А причината за това е, че дизайнът му не е бил харесан от големите шефове на VW Group, под чиято шапка е Bugatti.

Окончателно производствените планове на Galibier са били спрени през май 2012, според изданието Hagerty. Преди това обаче концептът е претърпял сериозни промени, като това важи и за дизайна и са изчезнали всички „цитати” от класиката Bugatti Type 57 Atlantic.

Главният дизайнер на Bugatti Ахим Аншхайдт поясни пред Hagerty, че автомобилът е станал „гротескно различен” и формите му са били израз на желанията и амбициите на тези, за които са важни само „показанията на екселските таблици”.

„Така оригиналната идея на Galibier – да бъде спортен и елегантен седан с красиви форми беше напълно загубена”, обясни Аншхайдт.

Също по това време бившият главен дизайнер на VW Group Валтер де Силва дава подкрепата си на Аншхайдт за нов проект – създаването на пряк наследник на Veyron. Така се появява Chiron, но развитието му стартира в пълна тайна, тъй като Де Силва и Аншхайдт се притесняват, че големите шефове на концерна ще зачеркнат и този проект.

Десетилетие по-късно идеята за модел на Bugatti с 4 врати все още е актуална, като от време на време се появява на бял свят и стига до медиите, но вече с уточнението, че може новият автомобил да е изцяло електрически, както и да може „да се кара всеки ден” – допълнението е на Щефан Винкелман.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ