9 редки BMW-та на търг

29 February 2020 07:08
9 редки BMW-та на търг
9 редки BMW-та на търг9 редки BMW-та на търг9 редки BMW-та на търг9 редки BMW-та на търг9 редки BMW-та на търг9 редки BMW-та на търг9 редки BMW-та на търг9 редки BMW-та на търг9 редки BMW-та на търг9 редки BMW-та на търг

Ежегодният търг на Gooding & Company, който се провежда на Амелия Айлънд (Флорида) се счита за едно от най-чаканите събития през годината за автомобилните ентусиасти. Автомобилите, които биват предлагани на търга са изключително редки и повечето от тях са в перфектно състояние. В тази селекция ще ви покажем няколко от най-добрите класически екземпляри на BMW, като сме дали прогнозните им цени в лева.

2003 Alpina V8 Roadster: от 800 000 до 890 000 лева

Модел с криза на идентичността, който не е сигурен дали иска да бъде удобна шосейна кола (като 507, от чийто стайлинг е вдъхновен) или спортен автомобил, който предлага V8 от М5 с 400 к.с. и спринт от 0-100 км/ч за 4,7 сек. Инженерите на Alpina заменят стоковия двигател (S62) и шестстепенната скоростна кутия за 4,8-литров V8 агрегат и петстепенен автомат на ZF. Окачването и тапицерията също са подобрени, като резултатът е една истински красива и доста способна спортна кола.

1994 BMW 850 CSi: от 160 000 до 213 000 лева

Новата 8-ма серия на BMW може да е красива, но чарът и присъствието на оригиналната 850 CSi не може да бъде сравняван с нищо друго. Вероятно сте добре запознати с този невероятен автомобил, но все пак ще ви припомним малко от техническите параметри. Огромен 5,6-литров атмосферен V12 с мощност от 375 к.с., шестстепенна скоростна кутия, задно задвижване, изскачащи фарове и McIntosh озвучаване.

1988 BMW M3: от 178 000 до 231 000 лева

Една истинска класика, която колкото и да обсъждаме, пак няма да е достатъчно. Моделът често бива описван като не само най-доброто BMW, но и най-добрата кола за шофиране като цяло. E30 M3 използва четирицилиндровия агрегат S14 - високооборотен DOHC дизайн с глава, която е базирана на тази на шестцилиндровия двигател S38 и блок от четирицилиндровия M10. В зависимост от това дали автомобила има катализатор, конските сили варират от 192 до 197, като максималната скорост е близо 235 км/ч.

1995 BMW M3 Lightweight: от 266 000 до 319 000 лева

Ето нещо, което не виждате всеки ден - E36 M3, който успява да ни развълнува (поне донякъде). Представяме ви лимитирана серия автомобили (126 броя), които са били ориентирани за употреба на пистата. Олекотяването е постигнато чрез алуминиеви врати и „изтърбушен“ интериор, което спомага за свалянето на 100 кг от общото тегло. Окачването е подобрено и втвърдено, а боята ….. ами, личи си от коя година е. Всичко изброено звучи страхотно, що се отнася до забавление на пистата, но когато погледнем цената, ентусиазмът ни рязко спада.

2002 BMW M3: от 124 000 до 160 000 лева

Поредицата от М3-ки продължава с най-любимата ни от всички – E46. В този автомобил, много от нещата са направени точно както трябва, но най-отличителен остава двигателя му. Атмосферният 3,2-литров  шестцилиндров агрегат може да не е от най-бързите (особено по днешните стандарти), но предлага съвсем приличните 335 к.с. и гарантирано залепя усмивка на лицето.

2013 BMW M3 ‘Lime Rock Park’: от 106 000 до 142 000 лева

През 2013 BMW разкриват поредното специално издание на M3 купе, наречено Lime Rock Park Edition, кръстено на едноименната легендарна писта в Кънектикът. Какво отличава това специално издание от другите? Не особено много, но достатъчно за да попадне в нашия списък. Автомобилът пристига оборудван с иначе опционалния Competition пакет, крещяща оранжева боя, специален волан и седалки, титаниева изпускателна система, карбонови екстериорни елементи и още куп дребни, но интересни детайли. Произведени са само 200 броя в световен мащаб.

2001 BMW Z3 M Roadster: от 80 000 до 97 000 лева

Z3 M e един истински забавен мъник. Особено когато вземем предвид, че под капака му се крие шестцилиндров редови агрегат с 321 к.с., скоростната кутия е ръчна, а задвижването е поверено изцяло на задните колела. Този кабриолет може и да изглежда готов да ви откъсне главата, но всъщност е учудващо комфортен, дори и за по-дълги пътувания.

1971 BMW 2800 CS: от 35 000 до 53 000 лева

Стига толкова М-ки, поне засега. Време е да обърнем внимание и на класиките. Прекрасен пример за успешен класически модел е BMW 2800 CS. Е9 e базиран на купетo 2000 C, но е трябвало пропорциите да бъдат уголемени, за да се побере новоразработеният шестцилиндров редови агрегат M30, който се доказва като толкова добър, че продължава да бъде използван още цели 22 години.

1973 BMW 2002 tii: от 70 000 до 90 000 лева

Предназначението на моделите 2002 е да са икономични и сравнително евтини. Оказва се обаче, че те предлагат учудващо количество производителност и забавление за цената си, а при вариацията с инжекционна горивна система Tii, всичко е умножено по две. Двигателят разполага с 130 к.с., но не това е най-важното тук. Липсата на модерни технологии и каквато и да било шумоизолация, спомагат за едно истинско ретро усещане, лишено от всякаква помпозност.

Снимки: Джош Хуей, Gooding & Company

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ