Защо Porsche оставя 911 да чака?

05 March 2020 08:57
Защо Porsche оставя 911 да чака?
Източник: Porsche
Porsche представи тази седмица онлайн новото 911 Turbo S, което трябваше да дебютира на салона в Женева. Но за разлика от другите Turbo S модели на марката, той не е хибрид. И от Porsche поясниха, че 911 ще е последният модел, който ще бъде подложен на електрификация.

„Платформата е готова за хибридно задвижване – заяви члена на борда на директорите Михаел Щайнер. – Имаме вече прототипи, но все още са с тегло, което за нас е неприемливо. Като става въпрос за спортна кола с две врати допълнителното тегло на батерията е нещо, което за момента не ни удовлетворява.”

Затова и този процес ще отнеме повече време.

„Електрификацията на 911 е много трудна задача – допълни продуктовият шеф на гамата 911 Франк Вализер. – Като се има предвид основната му формула – 2 плюс 2 места, големия багажник и двигателят отзад, то ще е трудно да включим в това и електрификация без да унищожим характера и формите на 911.

„В момента нито една от идеите, по които работим, не изглежда особено убедителна. Преди 10 години представихме 918 Spyder, но е по-лесно да добавиш хибридна технология към чисто нов автомобил, при 911 не е точно така. Не съм готов да увелича теглото на автомобила с още 100 кг.”

Дали ще е по-лесно създаването и развитието на изцяло електрически 911? Май не.

„Имам ясен план за жизнения цикъл на модела: отложил съм максимално електрическото 911, така че да се случи, след като се пенсионирам – пошегува се Вализер. – Това ще е последният модел на Porsche, който ще бъде напълно електрифициран и може би 911 ще е последният електромобил. Ако можем да го направим, то това няма да се случи преди 2030 година. Въпросът е как да го направим, при условие, че искаме кола със звук като на 6-цилиндров боксер и механична трансмисия?”

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ