Alfa Romeo GTA през годините

07 March 2020 08:12
Alfa Romeo GTA през годините
Alfa Romeo GTA през годинитеAlfa Romeo GTA през годинитеAlfa Romeo GTA през годинитеAlfa Romeo GTA през годинитеAlfa Romeo GTA през годинитеAlfa Romeo GTA през годинитеAlfa Romeo GTA през годинитеAlfa Romeo GTA през годинитеAlfa Romeo GTA през годините
Прочетете повече за:
Alfa RomeoGTAGiulia1300 Junior155156147Mito
Giulia Sprint GTA: 1965 г.

Названието “Gran Turismo Alleggerita” (Олекотен гран турър) се появява за пръв път през 1965 г., когато инженерите на Alfa Romeo успяват да свалят 210 килограма от теглото на Giulia GT. Голяма част от интериорните и екстериорните елементи за заменени с по-леки, като е било обърнато внимание дори на най-малките детайли. Използвани са доработени глави на цилиндрите с по две свещи, олекотена трансмисия и по-големи карбуратори. Това е позволило на изцяло алуминиевия 1,6-литров агрегат да произведе 115 к.с. за шосейната версия и 170 к.с. за състезателната. Ако не ви се струва много, спомнете си, че все пак говорим за 1965-та. Съществувала е и бруталната GTA-SA версия, която е разполага с 250 к.с., благодарение на два компресора.

GTA 1300 Junior: 1965 г.

GTA 1300 Junior разполага с 1,3-литров атмосферен двигател, който е базиран на същият 1,6-литров алуминиев агрегат от по-горе, но тук е използвана хитрина, за да се избегнат големите данъци. При Junior липсват повечето от крупните мерки за олекотяване и мощността в началото е едва 95 к.с. За щастие, по-късно през 60-те, конските сили се увеличават на 110. Autodelta от своя страна, снабдяват автомобила с инжекционна горивна система, което спомага за достигането на мощност от 160 к.с. Това вече ни харесва.

GTAm: 1969 г.

Alfa GTA e прекрасен пример за това, колко много можеш да постигнеш с малко. В този случай, много значи 240 к.с. Впечатляващо нали? Тази мощност се постига с помощта на 2,0-литров четирицилиндров двигател и олекотени части, а базата на автомобила този път не е Giulia GT. Използвана е по-новата Alfa 1750 GT Veloce, която е била снабдена с инжекционна горивна система от SPICA.

155 GTA: 1993 г.

Поради големия успех на 155 в шампионата DTM в Германия, италианската марка решава да пусне специална версия Stradale, която да се конкурира с BMW M3 и Mercedes 190E 2.5. За съжаление, проектът така и не достигa до масово производство, но все пак е създаден един прототип. „Напомпаната“ версия е базирана на 155 Q4, като интересното е, че системата за задвижване на четирите колела произлиза от Lancia Delta Integrale. 2,0-литровият четирицилиндров турбо агрегат е разполагал с около 190 к.с., което е трябвало да бъде достатъчно, за да се конкурира с M3 (215 к.с.) и 190E (195 к.с.). Високата цена на автомобила и невъзможността в него да се постави популярния по това време V6 агрегат, водят до закриване на проекта, като единствената „изява“ на прототипа е в ролята на медицински автомобил, по време на Гран при на Италия през 1994 г.

156 GTA: 2001 г.

156 GTA и 156 Sportwagon GTA биват представени за пръв път на автомобилното изложение във Франкфурт през 2001 г. Спортните модели са изключително ексклузивни, защото са били сглобени на ръка, при това на съвсем отделна поточна линия от стандартните. 3,2-литровият Busso V6 (кръстен на легендарния инженер Джузепе Бусо) е бил много харесван, заради отличния си звук и желанието за високи обороти. GTA вариантите споделят някои сходни интериорни и екстериорни елементи с фейслифт вариантите на 156, но със сигурност няма да ги сбъркате, ако ги видите един до друг.

147 GTA: 2002 г.

Хот хечът 147 GTA беше представен през 2002 г. Той използва 3,2-литров V6 агрегат, който произвежда 250 к.с., а максималната му скорост е 246 км/ч. Широчината на купето е увеличена с по 15 мм от всяка страна, за да могат да се поберат гуми с размер 225/45R17. Повечето от колите са оборудвани със стандартна шестстепенна ръчна скоростна кутия, като има и опция за полуавтоматична Salespeed система. Autodelta отново са „пипнали“ и тук, като тяхната версия разполага с 3,7-литров мотор, който е способен да извади 328 к.с. Разбира се, налице е и версия с турбочарджър, като увеличението в мощността достига до 400 к.с.

Mito GTA: 2009 г.

Най-върховата версия на Mito, беше представена като прототип през 2009 в Женева. Концепцията разполага с 1,8-литров турбо двигател, който предоставя 237 к.с. Спринтът до 100 км/ч се случва за 5 секунда, а максималната скорост е 250 км/ч. Теглото на модела е намалено, чрез използването на карбон (покрив, заден спойлер и огледала) и алуминий. Автомобилът е снижен с 20мм и разполага с адаптивно окачване.

Giulia GTA и GTAm: 2020 г.

Alfa Romeo отбеляза 110-годишния си юбилей с вълнуваща GTA версия на новата Giulia Quadrifoglio. Най-общо, ако Giulia Quadrifoglio е съперник на BMW M3 или AMG C63, то GTA ще се бори с моделите с допълнително означение Competition или S на двете германски марки. GTA идва с още мощност, по-ниско тегло, подобрена аеродинамика, преработени окачване и шаси плюс промени в интериора, които поставят водача в центъра на екшъна, като целта му е само една: удоволствие от по-високата скорост. 2,9-литровият V6 двигател с две турбини вече е с мощност 540 к.с, т.е увеличението е с 30 конски сили, а за намаляване на теглото много от панелите на каросерията са заменени от карбонови елементи. Аеродинамичният пакет на GTA е напълно ревизиран, като това е станало с помощта на специалистите от Sauber F1 – тимът, който представлява Alfa Romeo във Формула 1. Към това добавяме 20-инчови джанти с централна гайка и титаниева изпускателна система. Версията GTAm е още по-екстремна – седалки тип „корито” с карбонови облегалки и 6-точкови колани, странични прозорци от лексан, заден прозорец от лексан и премахване на задните седалки. На тясно място се появява частичен ролбар плюс специално място за каска. Тя е Bell и е с цветовете на GTA, като се води част от оборудването на колата и идва заедно с гащеризон, ръкавици и обувки за каране плюс покривало за колата.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ