40 години Audi Quattro (Част II)

16 March 2020 08:08
40 години Audi Quattro (Част II)
40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II) 40 години Audi Quattro (Част II)
Прочетете повече за:
AudiQuattroRS4RS6e-TronR8

Точно преди 40 години, се появява феноменът Quattro и променя облика на рали състезанията, пърформанс автомобилите и имиджа на германската марка. Заедно ще разгледаме как революционната технология е променила автомобилния пейзаж в световен мащаб и как Audi са успели да продадат над 10 милиона Quattro автомобили до момента.

RS: Нов тип суперкар

За разлика от началните S модели на Audi, първият RS никога няма да бъде забравен. Върховната версия е конструирана малко над една година и бива пусната на пазара през 1993 г. Легендарното комби притежава култов статут, благодарение на петцилиндровия му агрегат с мощност от 315 к.с. Автомобилът е произведен съвместно с Porsche и спринтира от 0-100 км/ч за под 5 секунди, а максималната скорост е 262 км/ч. Произведени са 2881 броя за световния пазар.

Quattro на дизел

Audi представи първия си автомобил с дизелов двигател през 1978 г. под формата на 100 5D, след това през 1989 г. представи своя революционен двигател TDi (турбодизел с директно впръскване). През 1995 г. излиза първото дизелово Audi със система за задвижване на четирите колела – A4 TDi. От тук насетне, всички модели на марката се предлагат с Quattro система, освен дребосъкът А2, по-късно и А1.

Намаляване на размерите

След злощастната съдба на V8, Audi се завръща в състезанията с туристически автомобили с A4, който притежава 2,0-литров четирицилиндров двигател с мощност от 300 к.с. Колата участва в седем национални пистови първенства (Германия, Великобритания, Италия, Испания, Белгия, Южна Африка, Австралия) и печели всички титли.

TT се появява

Когато Audi пуска оригиналния TT през 1998 г., предложението е изкушаващо: практично спортно купе, което разполага със сигурността на Quattro. Е вярно, не е най-брилянтната кола на света, но може да се кара целогодишно и има отличаващ се дизайн. Точно това, превръща модела в мигновен хит сред потребителите.

RS набира скорост

RS2 се оказва толкова успешен за Audi, че излиза на бис през 1997 г. под формата на S4. Редом с комби версията, вече се предлага и седан, като и двете биват задвижвани от 2,7-литров туин-турбо V6 с мощност от 265 к.с. Всичко това обаче, се оказва просто една подготовка за RS4 Avant от 1999 г. Чудовищното комби крие под капака си V6 агрегат, който е разработен заедно с Cosworth и притежава 380 к.с.

Появата на Allroad

През март 2000-ната година, на пазара се появява нова формула на познатото комби на Audi. Тя включва в себе си комфорт, по-голям клирънс, въздушно очакване, Quattro система и голям избор от мощни двигатели. Моделът е наречен Allroad и разполага с всичко нужно за дълги пътувания, изпълнени с приключения.

Поклон пред RS6

Ако RS4 ви се е струвала чудовищна, тя направо бледнее пред RS6 от 2002 г. Автомобилът се предлага в седан и комби вариант, а под капака му се крие 4,2-литров туин-турбо V8, който първоначално е разполагал с 444 к.с., като в последствие се появява и RS6 Plus с 473 к.с.

Първият SUV модел на Audi

SUV моделите започват да стават истински популярни през 90-те, а след началото на новото хилядолетие, търсенето се увеличава с още по-бързи темпове, благодарение на модели като BMW X5 и Porsche Cayenne. Audi не бързат особено много и представят Q7 чак през 2005 година, но явно чакането си е струвало, защото реакциите са повече от положителни.

Първата суперкола на марката

През 2006 г. германската компания навлиза в нов сегмент, като създава истинско произведение на изкуството – суперколата R8. Ако попитаме някой автомобилен ентусиаст с какво задвижване трябва да е една високопроизводителна кола, разбира се, че отговорът ще е със задно. Въпреки това, присъствието на Quattro системата за задвижване на всички колела дава на R8 допълнителна използваемост и прави управлението много по-лесно.

5 милиона продажби

През 2013 г. Audi успява да продаде 5 милиона броя автомобили, които са снабдени с quattro системата. Към този момент, компанията разполага с над 140 различни производни на Quattro в гамата си от модели, а 43% от клиентите им избират Audi с задвижване на четирите колела.

Quattro става електрическо

Когато имате огромно количество въртящ момент на ваше разположение, трябва да можете да го оползотворите пълноценно и безопасно. Точно затова, когато Audi представиха първия си сериен електромобил е-Tron, разбираемо той притежаваше quattro система. Въпреки това, това изцяло ново поколение електрическо задвижване означава, че трансмисията на e-tron има съществени разлики с познатото досега. Въртящият момент към всяка ос се управлява по електронен път, като водачът може да избира между седем предварително зададени динамични профила. Към края на 2019 г. са произведени 10,5 милиона Audi-та с quattro система, което е сигурен факт, че марката няма да изостави брилянтната си технология за в бъдеще.







Видео: Gumbal, Automann-TV и Audi USA в YouTube


 

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ