M-Sport прави Puma WRC?

01 April 2020 13:41
M-Sport прави Puma WRC?
Източник: Ford
За сезон 2022 в световния рали шампионат, когато ще се използват хибридни WRC автомобили M-Sport се готви да смени Fiesta WRC с Puma WRC. От тима на Малкълм Уилсън засега отричат, че това решение вече е взето, няколко британски медии съобщиха, че кросоувърът най-вероятно ще бъде използван за основа на новото WRC на компанията.

M-Sport използва Fiesta WRC от сезон 2011, когато в сила влязоха правилата за новите 1,6-литрови турбо мотори. Промяната обаче изглежда належаща, тъй като все още няма ясна информация още колко време Ford планира да произвежда субкомпактния модел Fiesta.

Източник, близък до ФИА потвърди пред dirtfish.com, че M-Sport демонстрира силен интерес към подробности от новите технически правила, тъй като планира да използва възродения модел Puma. Тук има и още нещо – Ford вече предлага хибридна версия на Puma, което допълнително ще засили връзката между състезателния автомобил и серийните му събратя.

Освен това, правилата позволяват и т.нар „мащабиране”, т.е производителите да използват по-големи модели, които обаче са така преработени, за да влязат в разрешените размери. Което означава, че M-Sport може да отворят вратата към използването на шасита с тръбни рами, което ще направи колите по-подходящи за състезания в сравнение с актуалното поколение WRC коли.

Малкълм Уилсън не коментира тези предположения, но потвърди, че дизайнерският екип, чийто членове са по домовете си заради пандемията от коронавирус, вече работи по колата на тима за сезон 2022.

Нежеланието на Малкълм да говори по темата може да се обясни и с това, че M-Sport все още официално не е обявил, че ще участва в WRC след края на сезон 2021.

Наскоро ФИА потвърди, че при следващото поколение WRC коли ще се използва сегашният 1,6-литров двигател, а не по-евтиния му дериват от R5 колите, а хибридните елементи ще идват от компанията Compact Dynamics.

Новите правила предвиждат и използването само на 5-степенни трансмисии, забрана на централните диференциали и промени в окачването.

Оригиналният модел Puma беше спортно купе с 3 врати от втората половина на 90-те години и се състезава успешно в група А – като кола от А/6 и след това във версията Супер 1600.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ