Интересни модели от Голямата рецесия

04 April 2020 10:03
Интересни модели от Голямата рецесия
Интересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесияИнтересни модели от Голямата рецесия

Световната икономическа рецесия от 2008 – 2009 година се смята за като най-тежката глобална икономическа криза след Втората световна война. Определено тези времена не навяват много приятни спомени у повечето хора, но пък са били доста ползотворни за пазара на достъпни спортни автомобили. В тази селекция, която обаче е само за американския пазар, ще ви представим малка част от тях. Със сигурност част от тях са валидни и за Европа, но не забравяйте, че в Щатите някои познати и на нас имена, версии и спецификации може да означават нещо съвсем различно.

Honda Civic Si

Мнозина споделят мнението, че последният истински Civic Si е точно осмото поколение на модела. Той разполага с 2,0-литров четирицилиндров агрегат, който произвежда почти 200 к.с. и механичен диференциал с ограничено приплъзване. Да, вярно е, че му липсва силата на турбо конкурентите му, но за сметка на това, Si компенсира с пъргаво управление и предвидимо разгръщане на мощността. Смеем да твърдим, че той е един от най-интересните и желани компактни спортни модели от своето поколение.

MazdaSpeed 3

MazdaSpeed 3 не е първият „напомпан“ модел на спортната дивизия на марката, но определено е този, който събра всички погледи, благодарение на 263-те си конски сили, диференциала с ограничено приплъзване и шестстепенната ръчна скоростна кутия. Моделът получава предимно позитивни отзиви, като автомобилните журналисти често възхваляват перфектния му баланс между отлично представяне и ниска цена.

Mini Cooper S

Второто поколение R56 Cooper S беше представено в сянката на своя предшественик R53 от 2002-06 г. По-ранната версия разполагаше с 1,6-литров Tritec агрегат, който бе разработен от Chrysler/Rover. След това, той бе заменен от 1,6-литров Prince турбо двигател на BMW/Peugeot, който разполагаше с 173 к.с. и 239 Нм въртящ момент. Дори и в днешни дни, феновете на марката все още спорят кой от двата двигателя е по-добър. Безспорно е обаче, че ако сте фен на ретро автомобилите и динамичното управление, Mini е един от най-добрите варианти.

Mitsubishi Eclipse

Тук мненията са доста смесени. Когато третата генерация на Eclipse излезе на пазара, доста хора бяха разочаровани от размерите, теглото, странния стил на модела и задвижването на предните колела. Опционалният V6 агрегат също не помогна, защото се оказа твърде тежък за малкото купе. В същото време, на пазара се появи и по-лекия и способен Lancer Ralliart, който засенчи модела, като това беше „последният пирон в ковчега“ на Eclipse.

Volkswagen Golf GTI

Golf GTI се завърна с гръм и трясък през 2005 г. Задвижването е поверено на 2,0-литров турбо FSI агрегат, който произвежда абсолютно адекватните 200 к.с. Автомобилът е бърз и прецизен, като имате избор между стандартна шестстепенна ръчна и полуавтоматична DSG скоростна кутия. Разбира се, любимите ни карирани седалки и червените GTI елементи също са налице.

Mitsubishi Lancer Ralliart/Evo

Подобно на Subaru Impreza, Lancer се предлагаше в два „по-горещи“ варианта със задвижване на четирите колела – Ralliart (237 к.с.) и Evolution X (291 к.с.). За разлика от Evo, „по-слабата“ версия има и Sportback вариант, който я прави много по-практична за всеки ден, а като допълнение и двата модела предлагат автоматична скоростна кутия с два съединителя, която е доста адекватна за времето си.

Hyundai Tiburon

Позната още като Hyundai Coupe, втората генерация на модела с предно предаване разполага с избор от два двигателя – 2,0-литров четирицилиндров агрегат с 138 к.с. или 2,7-литров V6 с 172 к.с. Това е било достатъчно, поне за времето си, за да влезе в графа „спортни“. Моделът не остави огромна следа в автомобилния свят, но пък свърши една друга важна работа – положи основите на два много успешни бъдещи модели: Veloster и Genesis Coupe.

Nissan Sentra SE-R Spec-V

Sentra SE-R Spec-V e оборудвана с 2,5-литров четирицилиндров бензинов агрегат, който произвежда 200 к.с. и 244 Нм. Заедно с шестстепенната ръчна скоростна кутия идва и диференциал с ограничено приплъзване. Иначе скучният интериор е допълнен от спортни седалки, червени колани и волан с червени шевове. Всичко останало си е … ами Sentra, но пък цената срещу която получавате всичко това, определено не е за подценяване.

Subaru Impreza WRX и STI

С риск да се повторим, подобно на Lancer, Impreza се предлага в два „напомпани“ варианта – WRX (225 к.с.) и STI (305 к.с.). За разлика от Mitsubishi обаче, тук няма опция за автоматична скоростна кутия с два съединителя. И двата модела предлагат прекрасни възможности за забавление, както и ежедневна използваемост.

Volvo C30

Автомобилите на Volvo често се свързват с практичността, но C30 е по-скоро лайфстайл хечбек. Въпреки че е описан като купе, модела разполага с четири пълноразмерни седалки, но не очаквайте особено много място за краката отзад и в багажника. Автомобилът е с конфигурация от 3 врати, което значи, че едва ли ще хареса на семействата, но пък избора на двигатели е повече от задоволителен. Най-интересният от всички е 2,5-литровия турбо бензин, който се използва и при Ford Focus ST, но е малко безсмислен, като вземем предвид теглото на модела. Типично за марката, фокусът е върху безопасността, като тук C30 може да засрами много от тогавашните си преки конкуренти.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ