Коронавирусът отнесе италианска легенда

04 April 2020 21:13
Коронавирусът отнесе италианска легенда
Източник: TopGear
Една от легендите на италианския рали спорт – Роберто Анджолини, собственик и мениджър на рали тима Jolly Club, попадна сред жертвите на коронавируса в Италия. Анджолини е починал днес, а един от първите, съобщили за смъртта му се оказа двукратният световен рали шампион Карлос Сайнц.

„Починал е Роберто Анджолини, собственикът на Jolly Club, за който карах през 1993 – написа Матадора в Twitter. – Моите съболезнования на роднините и близките му. Мислите ми са с тях.”

От десетилетия насам Jolly Club е сред най-важните клубове в италианския моторен спорт, а освен Сайнц за тима, който е участвал и на рали „Албена” са карали звезди като Мики Биазион, Дидие Ориол, Алекс Фиорио, Дарио Черато и Джанфранко Кунико.

Анджолини е бил приет в болница с удар, но след това са се появили усложнения, свързани с коронавируса, който са довели до фаталния край.

Jolly Club е основан от бащата на Роберто – Марио през 1957, но успява да стигне до международната слава при управлението на Роберто, който бе начело при участията на тима в световния шампионат от 70-те до 90-те години на миналия век. Роберто упорито държи тимът да използва само италиански коли – FIAT (124 Abarth и 131 Abarth) или Alfa Romeo (Alfetta GT/GTV и 75). Но най-големите успехи идват с Lancia, като клубът е използвал Stratos, Fulvia. 037, Delta S4 и различните варианти на Delta от група А (HF 4WD и HF Integrale). А през 1992-1993, след оттеглянето на Lancia от WRC, точно Jolly Club е тимът, който представлява италианската марка в световния рали шампионат.

Най-големият успех на Jolly Club е третото място на Дидие Ориол в крайното класиране на световния шампионат за 1991, като французинът печели рали „Сан Ремо” и завършва зад Юха Канкунен и Карлос Сайнц, които представляват заводските тимове на Lancia и Toyota. През 1993 Сайнц и Андреа Агини осигуряват на Jolly Club пето място в класирането на конструкторите в WRC.

Jolly Club участва активно и в мотоциклетни състезания – ендуро и мотокрос, рали рейд надпревари и пистови състезания с прототипи. Компанията стигна и до Формула 1 през 1986, където заедно с AGS записа две състезания със собствен отбор.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ