Електрическа играчка? Нещо повече

01 March 2020 10:38
Електрическа играчка? Нещо повече
Източник: Peugeot
Електрическа играчка? Нещо повечеЕлектрическа играчка? Нещо повечеЕлектрическа играчка? Нещо повечеЕлектрическа играчка? Нещо повечеЕлектрическа играчка? Нещо повечеЕлектрическа играчка? Нещо повечеЕлектрическа играчка? Нещо повечеЕлектрическа играчка? Нещо повечеЕлектрическа играчка? Нещо повечеЕлектрическа играчка? Нещо повече
Peugeot са марка, която в последните две десетилетия се слави най-вече с градските си автомобили. От 206 насам компактното Peugeot е най-добре продаваният им автомобил, при това – напълно заслужено. Хубав дизайн, прекрасна моторизация в лицето на HDi двигателите – тези плюсове винаги са изкарвали моделите от втора серия на Пежо с едни гърди напред.

Градовете обаче се променят, а с тях – и изискванията на потребителите. „Дизел“ вече не е толкова модерна дума, а бонусите, които може да даде един електрически автомобил – привлекателни. Именно поради тази причина Peugeot са решили да направят електрическа версия на компактната си градска кола – 208. Карахме е208 в Испания, където Пежо ни показаха тяхната визия за модерен малък градски автомобил.

Като строиш къща, най-важното нещо са основите. Когато произвеждаш кола базата също е много важна – и точно тук е може би най-силния коз на Peugeot.

208 е поразително красива за малък автомобил. LED дневните светлини, наподобяващи саблезъб тигър, елегантните минималистични стопове, облата задна броня. По колата няма почти никакви промени спрямо бензиновата версия, и не са и необходими. Електрическото 208 обръща глави, и изглежда изключително модерно. Сините детайли по емблемата и решетката са изключително стилни, а именно те издават, че колата не ползва двигател с вътрешно горене.

Интериорът е изключително авангарден за кола от този клас. Познатият от други модели малък, ромбовиден волан и триизмерно дигитално табло са намерили място тук, а пластмасовите детайли са с карбонова щампа. Някои могат да намеря този дизайн за претрупан – аз го намирам за изключително младежки и напълно в духа на колата. Голям тъч екран командва повечето функции, като има доста богато опционално оборудване. Навигацията е удобна за употреба а има Apple CarPlay и Android Auto за тези, които все пак предпочитат телефоните си. Седалките са полукожени, удобни и дори осигуряват лека странична опора.

Но стига общи приказки – това все пак е електрическа кола! Напълно в реда на нещата е да бъде модерна, младежка и технологична. Peugeot възлагат големи надежди за е-208, като очакват продажбите му да бъдат 27% от всички продадени 208. На пръв поглед не звучи много, но нека не забравяме – говорим за автомобил, който ще се продава най-вече в урбанизирана Европа, където купувачите рядко имат гараж, за да зареждат спокойно когато поискат колата си. Идеята е да се запази познатото усещане на компактен автомобил, за да бъде прехода към електричество най-лесен за потребителите. В интерес на истината – точно това е постигнато.

Колата няма кой знае каква тяга, която да те удари във врата, но за сметка на това дава уверено ускорение моментално. Мощността е 136 к.с, които в случая ускоряват малкото лъвче до 100 за 8.1 секунди, ала впечатляващата цифра е другаде – от 0 до 50 км/ч се постигат за 2.8 секунди. Искате да задминете някоя кола, за да се престроите в другата лента? Готово. Искате да се включите в движението, излизайки от пряка без предимство? Готово. Пъргавостта и лекотата, с която е-208 танцува в градското движение е впечатляваща.

Автономията (тази така важна автономия!) на колата според WLTP цикъла е 340 км. Моите впечатления бяха силно положителни в тази насока – взех колата с оставащ пробег 220 км. Колкото километра минех – с толкова падаше и оставащия пробег на бордкомпютъра. Като го напиша звучи толкова нормално, но на практика често нещата не се получават точно така. Е-208 е отличник по този показател. Теглото също е запазено (относително) приемливо, и тежи малко над 1400кг. Да, за кола с този размер – не е малко, но при шофиране не напомнят за себе си.

Peugeot са направили уверена стъпка с е-208, без да рискуват излишно. Колата има всички необходими плюсове, за да може да бъде един добър избор дори за хора, които не са обмисляли да оставят двигателя с вътрешно горене в миналото. Стига да харесвате наперения дизайн, е-208 е градска електрическа играчка, която не разочарова.

Томислав Миладинов, BBC TopGear България

Оценка 8/10

За
Страхотен дизайн, смели решения, качествени материали

Против
Винаги искаме още пробег, винаги.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ