Това е новият VW Golf GTI!

27 February 2013 10:55
Това е новият VW Golf GTI!
Прочетете повече за:
VolkswagenGolf GTIЖенева 2013

Дами и господа, посрещнете новото седмо поколение Volkswagen Golf GTI. Което наистина е съвсем ново. За разлика от новия VW Golf R Cabrio (използващ старата платформа на Golf VI) това ново GTI стъпва върху новата платформа на “седмицата”. Платформа, която се състои от много Lego части и която трябва да понесе до 10 милиона коли на VW Group през следващите години.

Към това шаси на Golf VII, наречено Modularer Querbaukasten (MQB), Volkswagen заковава 2,0-литров турбо бензинов TSI двигател. Моторът е прилично „зелен” и отговаря на еко стандарта Евро 6.

Но вас не ви интересуват толкова емисиите, колкото мощносттааааа. „Стандартният” нов Golf GTI генерира 220 к.с. и 350 Нм, което е достатъчно на тежащото 1351 кг купе да ускори от 0-100 км/ч за 6,5 секунди (с една десета по-бързо отпреди) и да достигне максимална скорост 246 км/ч.

Защо „стандартен”? Защото за първи път в историята на Golf можете да си поръчате опционалния „Performance Pack” за вашето лъскаво ново GTI, с което мощността нараства до 230 к.с. (въртящият момент остава същият). Тази версия е с диференциал с ограничено приплъзване и по-големи спирачки. От 0 до 100 км/ч спринтира за 6,4 секунди и може да развие 250 км/ч.

Естествено, задвижването е предно, като изборът за скоростна кутия е 6-степенна ръчна или опционална 6-степенна автоматична DSG. Volkswagen твърди, че средният разход на гориво е 6,0 л/100 км, а вредните емисии са 139 г/км CO2 (около 6,4 л и 150 г/км съответно за DSG).

Новото GTI получава още спортно окачване, два накрайника на генерацията, червени спирачни апарати, 18-цолови алуминиеви джанти, раздути прагове, заден дифузьор и опушени LED светлини, завършващи транформирането. Изглежда изчистен, нали? В салона има традиционното намигване към родословието, откъдето започва всичко – карирани седалки, червено амбиентно осветление, нови волан/скоростен лост/уреди, както и стоманени педали.

Golf VII GTI ще може да се поръчва от края на март в Германия, като цените започват от 28 350 евро. Останалите страни в Европа ще го получат през май.

На хартия Opel Astra OPC и Renault Megane RS са по-бързи в спринта до 100 км/ч и по-мощни, така че Focus ST е по-естествено да им бъде спаринг партньор. Но тези неща разбира се разпадат от удоволствието при шофирането, като обикновено новият Golf е много добър. Което означава, че това ново GTI обещава много.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ