Тест: Volvo V60 Plug-in Hybrid

12 March 2013 17:01
Тест: Volvo V60 Plug-in Hybrid
Прочетете повече за:
VolvoV60

Текст: Арх. Любомир Станиславов
Фотография: Производителят
 
Аре. Едно удивително с нищо градче в средата на нищото. Буквално. Табелки с надпис „Добре дошли в средата на нищото“ красят масите в хотелския ресторант, напомняйки на всички, че се намираме на уникално място. Хотел, кацнал на брега на езеро, което в момента на нашето посещение представлява бяло-прозрачна ледена тепсия, игрална площадка за нас, за гостите на Volvo и същевременно място, на което Карлос Сайнц и компания забиват шиповете на гумите си, обучавайки богати мераклии.

Но, аз съм тук не за да получавам уроци от „Матадора“, а за да тествам вероятно най-софистицираният сериен автомобил в производство в момента – Volvo V60 Plug-in Hybrid. Характеристиките на това скандинавско комби са доста изненадващи, 285 к.с., 640 Нм въртящ момент, 6,1 секунди ускорение до 100 км/ч, 230 км/ч максимална скорост, 900 км автономен пробег и не на последно място среден разход от 1,8 литра на 100 км и вредни емисии от 48 г/км CO2.

И, освен че това V60 e първият дизелов хибрид с plug-in технология – такъв, какъвто може да ръгате и в контакта – изумителното е в каква хармонична синергия работи системата и, това че го прави при такива екстремни условия. По това време в Аре температурите не се качват над -5 градуса, като обичайните вечерни стойности са някъде около „нормалните“ -20.

V60 Plug-in Hybrid не се кара като космически кораб, а се управлява като едно съвсем нормално дизелово комби. С плюса, че при внимателна игра с десния крак горивният разход може да падне до около 2 л/100 км/ч. Два? Голямо практично комби с маса близо два тона, движено от 215-конен дизел с 440 Нм, способно да ускори до 100 км/ч за 6,1 сек? Да, в зависимост от режима.

Интересното при шведката система е, че в зависимост от режима избираем от индивидуални бутони на „летящата“ централна конзола, колата променя характера на задвижването си. При задействан Power, комбито работи основно като кола с предно задвижване, посредством дизеловия мотор. При светещо копче Pure V60 се движи само чрез задната ос и разположения там 70-конен ел. мотор – със скорост до 125 км/ч, в продължение на до 50 км – а при Hybrid автономността на автомобила се простира до границата от 900 км, с всички предимства на AWD задвижването на 4-те колела. Имах шанса да усетя колко различен е характера на колата във всеки един от тях, при това в ледени условия, които биха изкарали от строя много други машини.

Принципно, хибридната механо-електроника на Volvo се доближава като схема с HYbrid4 системата на PSA, само че с две основни разлики, който реално са плюсове. Скандинавците са снабдили хибрида с опцията за включване в ел. мрежа, и второ, не по-малко важно, Volvo-то реди предавките през 6-степенен автоматик, за разлика от роботизираната „ръчка“ на французите. И за разлика от безстепенните вариатори на Toyota и компания, даващи изкуственост поради разминаването на усещането обороти/скорост на движение.

С други думи, V60 Plug-in Hybrid страда само от факта, че е относително скъп, но не и за страни като Холандия и Дания, където правителствата ви спестяват до 10 000 евро от цената му. Поради което Volvo е продало целия си предвиден производствен капацитет от 5000 броя за тази година, още преди неговото сглобяване.

Volvo V60 Plug-in Hybrid
 
Цифрите
2400 куб. см. 5-цил, редови, турбодизел, 215 к.с., 440 Нм + ел. мотор, 70 к.с., 200 Нм, 1,8 л/100 км, 48 г/км CO2, 0-100 км/ч, 7,9 sek (6,1 в реж. Power), 230 км/ч, 1955 кг.
 
Цената
120 000 лв. (за Швеция, без държавните отстъпки)
 
Присъдата
Една от най-изисканите и умни хибридни системи на пазара. Която, освен това е събрана в опаковката на практично комби

Оценка
7/10

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ