Тест: Volvo V40 Cross Country

19 March 2013 17:00
Тест: Volvo V40 Cross Country
Прочетете повече за:
VolvoV40Cross Country

Текст: арх. Любомир Станиславов
Фотография: Фредерик Алм
 
„С новите китайски собственици имаме много повече свобода, можем да експериментираме повече от когато и да било“, казва ми Ленарт Однер, отговорник за проекта V40, докато пътуваме обратно към летището в Аре. В действителност Volvo днес изживява същото, което се случи на Land Rover & Jaguar преди две години. Тогава британците попаднаха в индийски ръце (Tata), а малко по-късно шведите в китайски (Geely). В действителност този модел се оказва повече от добър. Първо финансистите от Ford стабилизират компанията, въвеждайки строга банкова дисциплина - британците са твърдо убедени, че силата на Ford е по-скоро в банковите операции - след което продава компанията на богат азиатски собственик, който дава необходимата финансова подкрепа и размах на нещата. Така в Land Rover първо се появи Evoque, a във Volvo новото V40. И двата автомобила са програмирани от Ford, но развитието им е платено от азиатците. Първият бе обявен за най-печелившият модел в света (докара рекордни печалби в JLR), а вторият е вероятно най-добрия луксозен хечбек в света. Това не е толкова чудно, след като споделя над половината от компонентите си с последното поколение Ford Focus.

Днес Volvo деликатно и стилно превръща V40 в суббранд. Имаме си стандартната кола, която, както казахме е много добра, имаме R-Design, а сега - бам, вдигнато окачване, по-бойни брони и опция за задвижване на четирите колела. Но от Volvo държат да е ясно, че философията на Cross Country моделите се различава от тази на XC моделите. Докато вторите са със силно изразени кросоувър гени, то ХC-тата са по-скоро многоцелеви версии на техните хечове и комбита.

И може би са прави. V40 Cross Country e по-високо с 40 мм спрямо стандартната кола, а колелата му са със същите размери като на V70. Всичките получават въртящ момент обаче само при върховата T5 бензинова модификация. Която пък се предлага с 2-литров мотор с 213 к.с. и този който карах аз, „най-най“ 2,5-литровата машина с 254 к.с.

Якото при CC е, че колата е запазила почти напълно динамичното поведение на първородното V40, получавайки бонуса от по-широкия обсег на извънпътните разходки. Да, вярно е че с AWD схемата тя е по-тежка - около 1,6 тона – и че центърът на тежестта и е вече седи по-високо, но това са неща които рядко може да усетите при нормална експлоатация. Нещо повече, поведението и на заледено езеро в Аре е приятно като това на спортния Evoque, които карам ежедневно. Всъщност в това няма нищо чудно тъй като и двата автомобила имат почти идентични технически показатели и възможности. Всъщност честно е да се каже, че V40 CC е малко по-леко, малко по-мощно, малко по-бързо, малко по-маневрено и доста по-евтино.
Ако искате още повече бързина, изберете само предно предаване (по-бързо с 0,3-те сек. ускорение от 0-100 км/ч), а така ще си спестявате и по половин литър бензин на всеки 100 км. На практика промяна няма в динамиката на каросерията в завой, независимо от по-високия му ръст. С други думи V40 CC е изключително подходящо за родната действителност, както във версия 4х4, така обаче и само предно предаване.
 
Volvo V40 T5 AWD Cross Country
 
Цифрите
2497 куб. см, 5-цил., редови, 4x4, 254 к.с., 400 Нм, 8,3 л/100 км, 194 г/км CO2, 0-100 за 6,4 сек, 235 км/ч, 1631 кг
 
Цената
66 010 лв.
 
Присъдата
Кара се добре и изглежда добре. Прави всичко което прави V40, само че малко по-добре

Оценка
7/10

текст: арх. Любомир Станиславов
фотография: Фредерик Алм
 
„С новите китайски собственици имаме много повече свобода, можем да експериментираме повече от когато и да било“, казва ми Ленарт Однер, отговорник за проекта V40, докато пътуваме обратно към летището в Аре. В действителност Volvo днес изживява същото, което се случи на Land Rover & Jaguar преди две години. Тогава британците попаднаха в индийски ръце (Tata), а малко по-късно шведите в китайски (Geely). В действителност този модел се оказва повече от добър. Първо финансистите от Ford стабилизират компанията, въвеждайки строга банкова дисциплина - британците са твърдо убедени, че силата на Ford е по-скоро в банковите операции - след което продава компанията на богат азиатски собственик, който дава необходимата финансова подкрепа и размах на нещата. Така в Land Rover първо се появи Evoque, a във Volvo новото V40. И двата автомобила са програмирани от Ford, но развитието им е платено от азиатците. Първият бе обявен за най-печелившият модел в света (докара рекордни печалби в JLR), а вторият е вероятно най-добрия луксозен хечбек в света. Това не е толкова чудно, след като споделя над половината от компонентите си с последното поколение Ford Focus.

Днес Volvo деликатно и стилно превръща V40 в суббранд. Имаме си стандартната кола, която, както казахме е много добра, имаме R-Design, а сега - бам, вдигнато окачване, по-бойни брони и опция за задвижване на четирите колела. Но от Volvo държат да е ясно, че философията на Cross Country моделите се различава от тази на XC моделите. Докато вторите са със силно изразени кросоувър гени, то ХC-тата са по-скоро многоцелеви версии на техните хечове и комбита.

И може би са прави. V40 Cross Country e по-високо с 40 мм спрямо стандартната кола, а колелата му са със същите размери като на V70. Всичките получават въртящ момент обаче само при върховата T5 бензинова модификация. Която пък се предлага с 2-литров мотор с 213 к.с. и този който карах аз, „най-най“ 2,5-литровата машина с 254 к.с.

Якото при CC е, че колата е запазила почти напълно динамичното поведение на първородното V40, получавайки бонуса от по-широкия обсег на извънпътните разходки. Да, вярно е че с AWD схемата тя е по-тежка - около 1,6 тона – и че центърът на тежестта и е вече седи по-високо, но това са неща които рядко може да усетите при нормална експлоатация. Нещо повече, поведението и на заледено езеро в Аре е приятно като това на спортния Evoque, които карам ежедневно. Всъщност в това няма нищо чудно тъй като и двата автомобила имат почти идентични технически показатели и възможности. Всъщност честно е да се каже, че V40 CC е малко по-леко, малко по-мощно, малко по-бързо, малко по-маневрено и доста по-евтино.
Ако искате още повече бързина, изберете само предно предаване (по-бързо с 0,3-те сек. ускорение от 0-100 км/ч), а така ще си спестявате и по половин литър бензин на всеки 100 км. На практика промяна няма в динамиката на каросерията в завой, независимо от по-високия му ръст. С други думи V40 CC е изключително подходящо за родната действителност, както във версия 4х4, така обаче и само предно предаване.
 
Volvo V40 T5 AWD Cross Country
 
Цифрите
2497 куб. см, 5-цил., редови, 4x4, 254 к.с., 400 Нм, 8,3 л/100 км, 194 г/км CO2, 0-100 за 6,4 сек, 235 км/ч, 1631 кг
 
Цената
66 010 лв.
 
Присъдата
Кара се добре и изглежда добре. Прави всичко което прави V40, само че малко по-добре

Оценка
7/10

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ