Тествахме новия Seat Leon FR

06 June 2013 16:41
Тествахме новия Seat Leon FR
Прочетете повече за:
SeatLeon

Текст: Сам Филип

Бързо! Хвърлете това списание и отивайте да си купите Leon FR дизел! Веднага! Спрете да четете! Защо все още четете?

Ох, искате да знаете защо ви говоря така? Добре, ако сте достатъчно бърз, за да сложите ръка върху този Leon преди пристигането на новите Golf GTI и Audi S3 след няколко месеца, вие ще можете справедливо да се хвалите, че притежавате най-мощната кола върху MQB платформата на VW.  Да, тази  MQB (гениалната нова моделна архитектура на VW) дебютира миналата година, но на кого му пука. Точно сега няма по-мощен Golf, Octavia или A3 от този дизелов (184 к.с.) Leon. Ако това не е достатъчно, тук има още една причина да се втурнете навън и да купите този  дизелов FR – той е страхотно добър. Най-добрият Seat от години, а защо не и за всички времена. Красивият нов дизелов двигател е отлично начало. Приятно е да се вижда Seat как прави първи крачки в правилна посока. От дълго време „спортните” испанци изглеждаха, сякаш са в края на опашката за готини неща във VW Group. А този 2,0-литров турбо е  знаменит, освободен от инерция и по-оборотен от всеки друг VW дизел, който сме тествали преди него. Хечът е и бърз, 0-100 се прави за 7,5 сек, моторът е подпомогнат от подреждането на скоростната кутия, която се сравнява с най-доброто в хотхечовете.

Дори най-бързите Leon-и имаха проблем с обратната информация, но този FR отдава дължимото на неговото мощно задвижване. Завива пъргаво, върви хитро и за среден хеч с голям дизелов двигател отпред се чувства  много добре балансиран. Има и една голяма новина за ентусиастите на педала на съединителя – можете да имате този двигател само с механична 6-степенна скоростна кутия. Няма DSG за вас, автоматолюбители. Ах, и ако  всичко това не ви е достатъчно, добавяме и че Leon официално отделя 112 г/км СО2, което е... смешно наистина.  Реалният разход от  4,7 л/100 км обаче е много правдоподобен.

Разбира се, няма да мине много време, и този двигател ще намери своя път към също толкова добре конструирани  Golf  и  A3. Той без съмнение ще бъде отличен и на двата, но няма да е толкова евтин. Този Leon струва колкото един Golf със 148 к.с. и идва с по-богато оборудване.

И е добре да го знаете, когато сядате вътре. Нашата единствена забележка към новия Leon e, че контролното табло е толкова плоско и лишено от бутони, че се чувства сякаш е недооборудван, докато той всъщност е накичен с всичко. Но какво е едно малко плоско табло за приятели? Това е най-добрият дизелов хотхеч  и един от най-готините хечове в продажба сега. Но, разбира се, вие вече сте си купили един и го знаете от собствен опит.

Seat Leon FR 2,0 TDI

Цифрите
1968 куб. см, 4 цил., предно задвижване, 184 к.с.,  380 Нм, 4,3 л/100 км,  112 г/км СО2, 0-100 за 7,5 сек, 229 км/ч, 1345 кг  
 
Цена
43 890 лв.

Присъдата
Един от най-добрите хотхечове, които сме карали тази година. Обмисляте нещо за Golf? Хвърлете един дълъг, внимателен поглед към този.

Оценка
8/10

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ