Дяволски Seat, който искаме: Leon Cup Racer Concept

05 July 2013 17:19
Дяволски Seat, който искаме: Leon Cup Racer Concept

Спомняте си доскорошното мото на испанската марка, който гласеше Auto Emocion. Той звучеше доста парадоксално на фона на масово еднообемизиране и тромавизиране - особено сексапилно изречен от мацката в телевизора -, което зарази дизайна на всички модели на марката след 2000 г. Тогава мехуризирането не подмина дори най-динамичния Leon, както и флагмана Toledo.



Сега обаче с радост виждаме как „Автомобилната емоция“ постепенно излекува и налага стилна доминация в колите на испанците. Видяхме го с идването на актуалната Ibiza, а след това и в забележителният нов Leon. Което е супер, макар и Seat вече да се промотира със слогана Enjoyneering (игра на думи, значеща нещо „забавно проектиране“. Или „проектиране за забава“, както искате).



Без значение на фирменото мото, Seat определено върви в правилната посока, ползвайки все по-качествена механика от мама-VW и стилно изостряйки купетата на колите. Mii например е много хитра кола, базирана на VW Up.



Но, вече към конкретния Seat Leon Cup Racer Concept. Той, съдейки и по края на името му, е концепция, но не такава само за красене на изложбените подове, а реално първият тестов прототип на бъдещия състезател на Seat. Колата вероятно ще се появи в два варианта, един за участие в Европейския шампионат за туристически автомобили и друг за т.н. VLN Endurance Cup провеждаща се на Нюрбургринг.



Cup Racer е видимо базиран на серийния Leon с 5 врати, като изцяло LED фаровете (както и диодните стопове) са взети директно от него, без никакви промени. Купето на прототипа обаче е с 40 см по-широко и накичено с про-пистови екстри, като прорези в раздутите калнични арки, щедър заден спойлер и дифузьор под него, смучещ въздуха изпод равния под на колата, като всичко това е качено на 18-инчови състезателни гуми и джанти.



Визуалната агресия - на която симпатизираме с всичките си ръце и крака - е подкрепена от силно сърце. Под предния капак работи 2-литров турбо мотор генериращ 330 к.с. и 350 Нм, движещи колата посредством 6-степенна DSG, която работи и с ел. управляван диференциал.Въпросната трансмисия се командва от волана, докато модификацията за шампионатите по издръжливост ще бъде снабдена със секвенциален механизъм и диференциал с мех. блокаж.



Очакваме да можем да предложим Cup Racer на нашите клиентски тимове за началото на сезон 2014“, казва д-р Матиас Рабе, вицепрезидент по проучванията и разработките в Seat. Шефът на Seat Sport Джейми Пуиг пък допълва, че има планове за по-нататъшна разработка и на 1,6-литрова версия на колата за WTCC.



Ние от TopGear обаче силно се надяваме, че след излизането на колата ще последва и люта шосейна версия, например Leon Cupra или пък по-вероятното FR Supercopra. Иначе, въпреки че Cup Racer e още във фаза разработка, Seat вече имат примерни цени. Версията с DSG би трябвало да струва 70 000 евро (без ДДС), докато колата със секвенциална трансмисия ще бъде с 15 хил. отгоре. Пак, без данъка.

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ