LaFerrari vs McLaren P1 vs Porsche 918

07 May 2014 14:54
LaFerrari vs McLaren P1 vs Porsche 918
Прочетете повече за:
LaFerrariMcLarenPorsche918 SpyderMcLaren P1Ferrari

Текст: Чарли Търнър

Дванайсет души са ходили на Луната. Докато пиша това, далеч по-малко са имали късмета да карат и трите разбиващи законите на физиката хиперколи, наречени LaFerrari, Porsche 918 и McLaren P1. Имам огромната привилегия да бъда един от тях.

И коя е най-добрата? Истината е, че и трите са толкова екстремни, конструкцията им е толкова сложна, а динамиката толкова извън рамките на нормалното, че определянето на победител би било глупаво. Не на последно място, защото пълното вникване и разбиране в разликите им ще изисква перфектна организация трите да бъдат събрани на едно място. Нещо, което – мога да ви уверя – се стараем да направим.

Дотогава все пак ето първите ми впечатления. Всъщност първо, нека поясня, че разредената атмосфера, в която съществуват LaFerrari, P1 и 918, означава, че въпросът „коя да избера“ вероятно не е много смислен за платежоспособните клиенти. Можем да кажем, че неколцина ще поръчат и трите, а тези, които ще изберат само една, ще се ръководят от това, с коя марка най-много се отъждествяват. А това, което казват тези коли за своите марки, всъщност се казва много високо.

TG първи произнесе присъдата си за сина на F1 през есента на миналата година, когато Джеръми получи ключовете от P1 в дъждовна Белгия. След като той се позабавлява с колата, сътрудникът Том Форд и аз бяхме натоварени със задачата да върнем хипер McLaren-а от „Спа“ до Уокинг. По време на това пътуване със сигурност стана ясно, че P1 известява нова ера в динамиката. Той взе всичко, което знаем за бързото каране, раздроби го на малки парченца и го пренаписа отново.

Дори така през целия път нито Том, нито аз се уморихме да включваме електрическия режим, за да круизваме тихо в компанията единствено на звука от гумите и вятъра. Както 918, така и P1 е хибрид с кабел за зареждане от мрежата. Което значи, че и двете могат да се носят в напълно тихо изцяло електрическо състояние по магистралата.
LaFerrari, в синхрон с философията на Маранело да бъде най-бързо навсякъде, не може да се зарежда от контакта и отказва да бъде тихо където и да било. Вместо това електрическата мощност се засилва към гумите заедно с конете от дванайсетцилиндровия двигател, с единствената цел да направи много бързата кола още по-бърза.
Дългото пътуване с P1 демонстрира, че невероятният McLaren не е загубил нищо от качеството на возене, демонстрирано от малкото братче 12C. Способността на LaFerrari да погълне най-злите завои, които Strada Provinciale може да предложи, също е впечатляваща. Колата се пързаля по криволичещия планински път, вместо да се забие в първата мантинела.

Porsche-то тежи 1634 кг – повече от P1 и LaFerrari, които удрят кантара под 1400 кг. По пътищата около тестовия полигон във Вайсах определено си по-внимателен за тази допълнителна маса. Дори и така, сме много далече от дните, в които преследването на лимита става само ако сте си записали час при зъболекаря.

Може би най-впечатляващото на триото е начинът, по който зашеметяващата им скорост и инженерни постижения стават достъпни. Всяка от тях прикрива ударната си динамика в завивка от мекота. Честно казано, дори си представяте, че може да ги използвате във всекидневието. Само забравете сметките за гориво и обезценяването.
Наистина. P1 е толкова послушен и отзивчив, колкото 12C на сухо. LaFerrari не е по-плашещо от 458, а 918 е далеч по-приятелски настроено от 911 GT3. За предшествениците им F1, Enzo и Carrera GT не може да се каже същото.
Разбира се, ако можете да си позволите една от тези коли, най-вероятно ще платите на шофьор, който да вози багажа отзад с S-класа.

И все пак, когато говорим за лекота на употреба – 918 блести. От трите то е единственото кабрио и единственото с двойно предаване. Което го прави най-приложимо за всекидневието. Ще се чувства у дома си, както ако ви води към алпийската вила, така и на крайбрежния булевард на Италианската Ривиера. Свалянето на покрива ви прави и много по-близки с разположените отгоре и директно взети от моторните спортове изпускателни тръби на осемцилиндровия мотор. Свръхмодерните навигационна система и свързаност на Porsche оставят McLaren и Ferrari да тънат в своя сън.

Освен това Porsche-то най-лесно се кара много, много бързо на пътя: способно еда надгражда скоростта си без усилия (видяхме 283 км/ч на аутобан без ограничения). Гръмотевичното усещане при ускорение се подсилва допълнително от липсата на покрив и близостта с чувствения V8 – неизмеримо е.

И не толкова завладяващо вниманието, колкото поведението на P1 и неговия битурбо V8 на мокро. На наводнения белгийски асфалт проучвателните ритници върху газта на McLaren-а водеха до превъртане на гумите на четвърта, много потене и дълги разговори как да се избегне най-голямата финансова загуба в историята на списанието. И всичко това с включен контрол на сцеплението. Карахме Porsche-то само на сухо, но подозирам, че двойното му предаване ще направи гореописаната картинка на мокро доста по-розова.

Естествено ще ви трябва писта, за да можете дори да приближите границите на възможното с която и да е от трите. Доста голяма писта, ако трябва да сме точни. Опитите ни за максимална скорост с LaFerrari бяха ограничени от правата на тестовото трасе „Фиорано“ - писта, която изглежда доволно голяма с коя да е шосейна кола. Не и с LaFerrari.


Ако отпуснете юздите на излизането от левия завой 13 и по правата с питовете, е наистина трудно да осъзнаете комбинацията от скорост и звук в LaFerrari. То се чувства по-механично, по-бензиново от Porsche и McLaren. Възприятията са свръхчувствителни заради доминиращия V12, който гори до лудата граница от 9250 об/мин. На правата LaFerrari разви 260 км/ч, скорост, конкурирана само от болидите от F1.
Независимо дали сте на пътя, или на пистата, LaFerrari няма да ви затрудни излишно. Изкусният тестов пилот Фернандо Алонсо е експериментирал с десетки методи за активация на електрическия модул на хибридната система HyKers, за да стигне до заключението, че дори той не може да я активира по-умно, отколкото собственият мозък на LaFerrari. Затова в Маранело са решили да го направят по най-простия начин – като позволят на колата сама да управлява всички параметри, в зависимост от петте настройки на манетиното. С други думи, ако в LaFerrari искате всичко, просто забийте крака си до пода в десния педал.

918 е по средата на философията „искаш всичко, получаваш всичко“ на LaFerrari и подхода „потвърди всичко“ на P1. Завъртете врътката в долния край на волана на Porsche-то, за да превключите в електрически режим (за безшумно круизване), хибриден режим (големият V8 ще се включва в зависимост от работата на десния ви крак), спортен режим (двигателят е включен през цялото време) или състезателен режим (всичко по всяко време). LaFerrari не ви занимава с толкова подробности.
P1, междувременно, прави много повече от режим „максимална атака“, както установихме на опразненото летище „Лид“ в Кент. На сухо тази кола може много, адски много. Когато пълните бензинова и електрическа сила са активирани, P1 се катапултира по 2,5-километровата права със злост, която може да почувствате с всеки свой мускул.
В LaFerrari усещането се доминира от плашещия звук на V12, докато в 918 безусилното достигане на скорост се дължи на всеки елемент от много сложното двойно предаване. Ускорението в P1 се тиранизира от въртящ момент в средните обороти, който турбините издухват. Усещането е за променяща изражението диващина. Само за протокола – топките и спирачната дистанция ми стигнаха за 317 км/ч.

Коя е най-добрата? Невъзможно е да се каже. Истината е, че малцината щастливи милиардери, които ще притежават и трите, ще открият гигантски запас от скорост, от който никога няма да се уморят да черпят. Иначе всяка една от трите – P1, 918 и LaFerrari – би била предостатъчна, за да пренапише начина, по който разбирате какво е възможно на пътя.

Появата и на трите само в рамките на няколко месеца, означава, че живеем в необикновени времена. Всяка от трите извлича най-доброто от съответната марка. Всяка от трите е икона на бъдещето и за мен беше невероятна привилегия да се докосна до тях. Автомобилният свят никога няма да бъде същият.

Ferrari LaFerrari vs McLaren P1 vs Porsche 918 Spyder: данните

Двигател:

Ferrari LaFerrari: 6,3-литров V12 атмосферен
McLaren P1: 3,8-литров битурбо V8
Porsche 918 Spyder: 4,6-литров V8 атмосферен

Двигателна мощност:

Ferrari: 800 к.с., 700 Нм
McLaren: 737 к.с., 720 Нм
Porsche: 608 к.с., 500 Нм

Електрическа:

Ferrari: 163 к.с., 270 Нм, 330 г/км CO2
McLaren: 176 к.с., 260 Нм, 194 г/км CO2
Porsche: 286 к.с., 585 Нм, 70 г/км CO2

Комбинирана мощност:

Ferrari: 963 к.с. и 900 Нм
McLaren: 916 к.с. и 900 Нм
Porsche: 887 к.с. и 1280 Нм

Скоростна кутия:

Ferrari: 7-степенна с двоен съединител, задно предаване, трето поколение E-Diff, EF1-Trac F1 TC

McLaren: 7-степенна SSG с двоен съединител, задно предаване, IPAS и DRS


Porsche: 7-степенна PDK с двоен съединител, 4х4, режими Hybrid, Sport и Race, настройка Hot Lap

Гуми:

Ferrari: 265/30 R19 (отпред) 345/30 R20 (отзад)
McLaren: 265/35 R20 (отпред) 325/30 R21 (отзад)
Porsche: 265/35 R20 (отпред) 325/30 R21 (отзад)

Маса:

Ferrari: 1345 кг
McLaren: 1395 кг
Porsche: 1634 кг

0-100 км/ч:

Ferrari: 2.9 сек
McLaren: 2.8 сек
Porsche: 2.5 сек

0-200 км/ч:

Ferrari: 6.9 сек
McLaren: 6.8 сек
Porsche: 7.2 сек

0-300 км/ч:

Ferrari: 15 сек
McLaren: 16.5 сек
Porsche: 19.9 сек

Vmax

Ferrari: 350+ км/ч
McLaren: 350 км/ч
Porsche: 345 км/ч

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ