Тествахме Fiesta ST и Focus ST

09 May 2014 17:59
Тествахме Fiesta ST и Focus ST
Прочетете повече за:
FordFiestaFiesta ST

Текст: Иван Войков

Скоростта, както неведнъж сме писали, e нещо относително. Focus ST има 250 к.с. и развива същото число в км/ч. Въпреки тези достойни за буквите ST данни, от първото изречение на този материал горещо бих ви препоръчал да си припомните народната поговорка "Малкото е повече". 182 коня задвижват тежащото колкото разгонена хрътка и толкова повратливо малко братче Fiesta ST. Приблизително толкова има в най-наточеното MINI. И тук мощността е настроена в посока, която се нрави на рали пилота Крум Дончев. Точно той ни прави компания днес на писта "Дракон" край гъмжащото от дългокраки жабоядящи птици поле на село Калояново, Пловдивско. "Свали на втора, чувам командата на Крум, докато приближавам конусоизградения шикан в края на задната права със 110 км/ч на четвърта. Хладнокръвно местя десния си крак върху средния педал, при което усещам задницата да танцува зад гърба ми. Нервността ми обаче не идва от несигурност в колата. Напротив, причина за нея е много по-човешко чувство - срам ме е, че пилотът до мен явно усеща машината по-добре от мен, въпреки че седи отдясно. Само няколко минути по-късно си сменяме местата и установявам колко бързо се движи Fiesta ST напречно на пистата. На практика кокетният заден спойлер в повечето случаи реже въздуха странично, вместо да го използва за създаване на притискателна сила. 240-те Нм на 1,6-литровия EcoBoost извират още от 1600 об/мин и са налични доста над отметката 4500. Освен това възможността за игра с тях е доста по-директна и чувствена, благодарение на 6-степенната механична кутия. В това отношение ST превъзхожда модерния, но муден автоматик на Clio RS. Друг коз на ST е нетипичната за хотхеч висока каросерия, която измества центъра на тежестта нагоре. Може да възразите, че това е лошо, но то се отплаща щедро с разтоварената задница, готова за танц. Може да не заявяваме толкова категорично, колкото британските си колеги, че ST е земният вариант на извънземния McLaren P1, но смело заявяваме, че "малката лястовица" (асоциацията е на Крум преди да ни види как караме) е силно препоръчителна доза адреналин. Очаквайте повече в TG 104!

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ